مهارت های پولساز یا پردرآمد
29
شهریور

مهارت های پولساز یا پردرآمد

یکی از مهم‌ ترین معیار و ملاک هایی که اشخاص در انتخاب شغل و مهارت برای خود در نظر می ‌گیرند، پولساز بودن آن است چرا که امروزه تمام مردم و جامعه به دنبال رسیدن به موفقیت و ثروت در زندگی خود هستند تا بتوانند زندگی مورد علاقه خود را داشته باشند. پس باید مشاغل و مهارت های پولساز را بشناسند تا راحت ‌تر و سریع ‌تر و به خوبی  به ثروتی که می‌ خواهند دست بیابند. البته عملکرد و سطح تلاش در حوزه کاری، اهمیت بسیار بیشتری نسبت به انتخاب حوزه دارد اما شما با ارائه بهترین عملکرد خود در یک حوزه پولساز، قادر به بدست آوردن ثروت و کسب موفقیت هستید.

برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب ‌ترین شغل و کار را برای خود از بین مهارت های پولساز بیابید، باید برخی نکات را به یاد داشته باشید و به آن ها توجه بسیاری کنید. تمام افراد قطعا به دنبال مهارت های پولساز هستند تا کار راحتی برای موفقیت داشته باشند اما این نکته را به یاد بسپارید که موفقیت به هیچ عنوان ساده و آسان به دست نمی ‌آید. به هر حال، در این بلاگ قصد داریم به مهارت های پولساز و بهترین شغل های 10 سال آینده بپردازیم. ابتدا برای درک بیشتر موضوع، باید دید که اصلا مهارت پولساز یعنی چی و دارای چه ویژگی هایی است!

منظور از مهارت پولساز چیست؟

قطعا هر کدام از مهارت ‌ها و شغل ‌ها دارای بازار و شرایط متفاوت و متنوعی هستند و از هر کدام می‌ توان تا مقدار مشخصی ثروت به دست آورد و در آن موفق شد. اما برخی مهارت ها و  شغل و کار ها وجود دارند که حداقل در 10 سال آینده وجود خواهد داشت و افراد می ‌توانند با آن‌ ها به ثروت برسند. امروزه و در حال حاضر آموزش مهارت های پولساز در ایران وجود دارد و افراد همواره می ‌توانند فرا گیری این مهارت ‌ها را شروع کنند.

اصلی‌ ترین نکته و مسئله ‌ای که باید مهارت های پولساز در ایران داشته باشند، امکان کسب ثروت از آن است. امروزه شغل‌ های زیادی وجود دارد که افراد در آن تا حدی جا برای پیشرفت و رشد دارند و تا سقفی تعیین شده، می ‌توانند رشد کنند. اما مهارت های پولساز در ایران باید به گونه ‌ای باشد که افراد بتوانند هر چه قدر بخواهند پیشرفت کنند و در آن به موفقیت برسند و هیچ سقفی برای آن‌ ها وجود نداشته باشد. تنها این مهارت‎ ها می‌ توانند برای افراد پولساز باشند و آن ‌ها را به ثروت برسانند. برای اینکه تشخیص بدهید شغل مورد نظر خود پولساز است یا خیر، برخی معیار و ملاک ها را باید در ذهن داشته باشید. در ادامه بلاگ به معیار و ملاک های مهارت های پولساز خواهیم پرداخت پس ما را تا انتهای بلاگ همراهی کنید.

ویژگی ها و خصوصیت های مهارت های پولساز

ویژگی ها و خصوصیت های مهارت های پولساز

در نظر داشته باشید که اگر به دنبال یک مهارت پولساز و موفقیت آفرین برای خود هستید، باید برخی ویژگی‌ و خصوصیت ها را معیار خود قرار دهید چرا که یک شغل یا مهارت در صورتی می ‌تواند برای افراد پول و موفقیت به ارمغان بیاورد که این ویژگی ‌ها را داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم‌ ترین معیار های مهارت های پولساز خواهیم پرداخت که لازمه توجه بسیاری است.

در نظر داشته باشید که کار و شغل شما جای رشد و پیشرفت داشته باشد. اولین ویژگی و ملاک که باید در انتخاب مهارت های پولساز باید برای خود مدنظر قرار دهید، داشتن فرصت برای رشد افراد است. کار هایی مانند کارمندی و کارگری هیچ‌ گونه جای رشد و پیشرفتی برای افراد و جامعه ندارند و نخواهد داشت و یک سقف مشخص برای پیشرفت آن‌ ها تعیین شده است. پس کار هایی مانند کارمندی و کارگری به هیچ عنوان نمی ‌توانند برای شما پولساز باشند.چرا که وقتی میزان مهارت شما از حدی مشخص بگذرد، نمی‌ توانید آن را برای ثروت سازی استفاده کنید. البته افرادی که کارمندی و کارگری را برای آموختن و یاد گرفتن موقت انجام می ‌دهند فلسفه‌ ای جدا دارند چرا که تمام افراد موفق در دوره ‌ای از زندگی خود، تجربه کارمندی و کارگری را داشته ‌اند که بسیار حائز اهمیت نیز است.

توجه کنید که کار و شغل انتخاب شده حداقل در 10 سال آینده روی بورس باشد. مهارتی برای شما پولساز و موفقیت آمیز است که حداقل در 10 سال آینده کاربرد داشته باشد چرا که آینده ‌نگری از مهم ‌ترین ویژگی و خصوصیت ‌هایی است که باید در انتخاب مهارت خود به آن توجه و دقت کنید. قطعا بهترین شغل های 10 سال آینده، نیازمند مهارت ‌هایی هستند که بتوان آن‌ ها را در دنیای دیجیتالی پیاده سازی کرد. به همین دلیل مهارت های پولساز اینترنتی همواره در صدر برترین شغل ‌ها قرار دارند و همواره و رو به جلو می‌ توانید نیاز تمام کسب و کار ها به این مهارت‌ ها را در سرتاسر جهان مشاهده کنید.

در نظر داشته باشید شغل و کار انتخاب شده، مهارتی رایج نباشد. همیشه و همواره محصولات و خدماتی گران قیمت هستند که اشخاص نتوانند مشابه آن‌ ها را پیدا کنند و یا بسیار نایاب باشد. در شغل ‌ها نیز این گونه است و شما باید از ابتدا و قدم نخست خود به دنبال مهارتی باشید که نتوان آن را در همه جا مشاهده کرد. اگر کمی دقت کنید، شغل‌ هایی که تمام افراد بتوانند در آن استخدام شوند حقوق نسبتا کمی دارند. پس اگر مهارت مورد نظر شما بسیار نایاب است و به سختی و به طور دشوارانه ای می‌ توانید مطالبی را برای آموختن پیدا کنید، نشان دهنده این است که این مهارت می‌ تواند بسیار پولساز باشد. البته دقت کنید که این ویژگی و معیار به تنهایی کافی نیست و می ‌تواند در مواردی شما را گمراه کند.

توجه بسیاری رو این نکته داشته باشید که شغل و کار شما تقاضای زیادی داشته باشد. همواره می ‌توانید مهارت‌ هایی را مشاهده کنید که تمام کسب و کار ها به دنبال استخدام متخصص آن هستند. مهارت های پولساز همواره تقاضای زیادی از سوی کسب و کار ها دارند و افراد متخصص کمی در این حوزه پیدا می‌ شود. این ویژگی و ملاک می ‌تواند حتی یک راه‌ و مسیر های عالی برای یافتن مهارت های پولساز در ایران باشد. به این صورت که تقاضای کسب و کار ها برای استخدام را بررسی کنید و مهارتی که بیشتر از همه نظر خودتان را به خود جلب کرده را به عنوان مهارت مناسب خود انتخاب کنید.

در نظر داشته باشید که حتما با شرایط موجود شما مطابقت داشته باشد. قطعا تعداد مهارت های پولساز در ایران بسیار زیاد و فراوان است و هر کدام تجهیزات و شرایط خاصی را طلب می ‌کنند. برخی و بعضی مهارت‌ ها وجود دارند که استفاده از آن‌ ها نیازمند و احتیاج به تجهیزات مختلفی می ‌باشد. شما باید شرایط و امکانات خود را در نظر داشته باشید تا مناسب ‌ترین آن‌ ها را برای خود انتخاب کنید. اگر شرایط سرمایه گذاری را دارید، می ‌توانید مهارت استفاده از دستگاه‌ های مختلف و متنوع را یاد بگیرید. اگر نمی ‌توانید سرمایه گذاری کنید، به دنبال مهارتی باشید که بتوان بدون تجهیزات و امکانات خاص از آن استفاده کرد.

برای یادگیری و دانستن مهارت های پولساز چه باید کرد؟

برای یادگیری و دانستن مهارت های پولساز چه باید کرد؟

حالا که معیار و ملاک ها و ویژگی ‌های مهارت های پولساز در آینده را مطالعه کردید و متوجه آن ها شدید، شاید برای خودتان سوال شود که چگونه می‌ توان این مهارت‌ ها را فرا گرفت. یکی از راه و مسیر ‌های رایجی که قطعا تا به حال آن را شنیده ‌اید، کلاس‌ های آموزشی است. معمولا کلاس‌ های آموزشی برای مهارت ‌های مختلف برگزار می ‌شود که می ‌توانید با پرداخت شهریه آن، در کلاس‌ها شرکت کنید.  بهترین راه آموختن و یادگیری مهارت که به تمام افراد توصیه می ‌شود، کار آموزی کردن است. بسیاری از کسب و کار ها برای آموزش دادن افراد و پرورش دادن آن‎ ها، کار آموزی ‌هایی برگزار می ‌کنند و اکثر افراد علاقه مند می ‌توانند در آن حضور داشته باشند.

شما می‌ توانید در این کار آموزی ‌ها مهارت‌ هایی را به صورت عملی یاد بگیرید و حتی در حین آموختن کسب درآمد کنید. راه و مسیر دیگری که به تازگی به دلیل پیشرفت تکنولوژی در جهان به وجود آمده، استفاده از پلتفرم و نرم افزار ‌های آنلاین آموزشی است. امروزه پلتفرم ‌هایی مانند یوتیوب وجود دارند که می ‌توانید تمام مهارت ‌ها را در آن ‌ها یاد بگیرید. این مورد به صورت کاملا خود آموزی است و شما باید واقعا انگیزه و اراده کافی را داشته باشید تا بتوانید به مهارت مورد نظر خود مسلط شوید و به صورت کامل و جامع آن را یاد بگیرید.

لیست بهترین شغل های 10 سال آینده

لیست بهترین شغل های 10 سال آینده

در نظر داشته باشید که تا الآن که ویژگی و خصوصیت ‌های مهارت های پولساز را مطالعه کرده‌ اید، شاید مطالعه این بلاگ برای شما خوشایند باشد. ما با مطالعه و گردآوری بهترین مهارت های پولساز در ایران، بهترین شغل های 10 سال آینده را در اختیار شما خواهیم گذاشت. با معیار هایی که برای شما شرح دادیم، تمام این موارد را با شرایط خود تطابق دهید و مناسب‌ ترین آن‌ ها را برای خود انتخاب کنید. در ادامه بلاگ به بهترین شغل های 10 سال آینده خواهیم پرداخت پس با دقت و توجه بسیار آن ها زیر نظر بگیرید.

برنامه نویسی

مشاهده نام شغل و کار برنامه نویسی میان بهترین شغل های جهان بسیار عادی شمرده می‌ شود. این مهارت تقریبا تمام ویژگی و خصوصیت ‌های مهارت های پولساز را دارد و افرادی که بتوانند به برنامه نویسی مسلط شوند، تا ده ‌ها سال می ‌توانند در این زمینه فعالیت کنند چرا که شغل برنامه نویسی تازگی دارد و از شغل‌ های جدیدبه حساب می آید. برنامه نویسی از مهارت های پولساز اینترنتی و آنلاین است که افراد زیادی تا به حال با این مهارت، به ثروت‌ فراوانی در زندگی خود رسیده ‌اند اما نکته‌ای که وجود دارد، شما باید نهایت مهارت را در برنامه نویسی کسب کنید تا بتوانید با آن پول بسازید زیرا امروزه و در حال حاضر برنامه نویسان زیادی وجود دارند که در سطح متوسط فعالیت می ‌کنند. از طرفی دیگر دنیای برنامه نویسی بسیار گسترده و پراکنده است و انتهایی ندارد. پس هر چه قدر در برنامه نویسی حرفه‌ای‌ و کاربلد تر باشید، در جای بهتری استخدام می ‌شوید و پول بیشتری کسب خواهید کرد و حتی می ‌توانید کسب و کاری مختص خود داشته باشید و در ازای مبالغ هنگفت و گزافی، کد نویسی انجام دهید.

تدریس آنلاین

همانطور که می ‌توان از مهارت های پولساز برای کسب درآمد استفاده کرد، تدریس آن‌ ها نیز روشی فوق العاده برای کسب درآمد است. در سال ‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، تدریس‌ های آنلاین بسیار رواج یافت و اساتید زیادی در زمینه های مختلف، مشغول به اشتراک گذاشتن مهارت خود با افراد دیگر شدند. تدریس آنلاین از بهترین شغل های 10 سال آینده است که می ‌توان آن را از مهارت های پولساز اینترنتی و آنلاین شمرد. همچنین امروزه پلتفرم و نرم افزار ‌های بی شماری برای افراد وجود دارد که باعث شده تمام افراد با انواع شرایط بتوانند در آن ‌ها تدریس کنند و به موفقیت برسند.

 کارشناس شبکه‌ های اجتماعی

اهمیت بازاریابی شبکه ‌های اجتماعی رفته رفته افزایش می ‌یابد و طبق پیش بینی ‌ها، کارشناس شبکه‌ های اجتماعی از بهترین شغل های 10 سال آینده خواهد بود. به طور کلی کارشناس شبکه‌ های اجتماعی در واقع کسی است که صفحات شبکه های اجتماعی کسب و کار ها را مدیریت می ‌کند. همچنین تولید محتوای این صفحات و استراتژی در شبکه‌ های اجتماعی بر عهده او است و کسی که بتواند صفحات شبکه‌های اجتماعی را به بهترین نحو مدیریت کند، می ‌تواند ثروت خوبی برای خود بسازد و خود را به موفقیت بسیار نزدیک کند چرا که این کار تقریبا برای هر کسب و کاری نیاز است و تقاضای زیادی در بازار کار دارد.

تولید محتوا

تولید محتوا برای وب سایت و شبکه ‌های اجتماعی نقش حیاتی دارد چرا که برای این که کسب و کار بتواند صفحات خود را در این پلتفرم‌ و نرم افزار ها ارتقاء دهد، نیاز به تولید محتوای ارزشمند دارد. معمولا تمام کسب و کار ها افرادی را برای تولید محتوا استخدام می‌ کنند تا این کار به بهترین نحو انجام شود. با توجه به اینکه رفته رفته فعالیت در دنیای دیجیتالی اهمیت بیشتری برای کسب و کار ها پیدا می‌ کند، می ‌توان گفت تولید محتوا از مهارت های پولساز بسیار آینده دار است و تا سالیان سال در لیست برترین شغل‌ ها خواهد ماند.

 ترجمه

با توجه به اینکه هر روز ارتباط‌ ها با کشور های خارجی افزایش می ‌یابد، کسب و کار ها باید بتوانند با یک دیگر بدون مشکل ارتباط برقرار کنند. به همین علت افرادی را به عنوان مترجم نیاز دارند تا بتوانند با کسب و کار های مختلف سرتاسر جهان تعامل داشته باشند. شما می ‌توانید با فرا گرفتن یکی از زبان ‌های مهم کشور، به خصوص انگلیسی، به عنوان مترجم در کسب و کار ها فعالیت کنید. همچنین مترجمان می ‌توانند فعالیت ‌هایی مثل ترجمه کتب خارجی به فارسی را انجام دهند که از مهارت های پولساز به شمار می رود.

سئو

در نظر داشته باشید که برای اینکه کسب و کار بتواند وب سایت خود را تقویت کند و آن را به رتبه‌ های برتر برساند، باید برخی تکنیک‌ ها بر روی وب سایت پیاده کند. این تکنیک ‌ها به طور کلی سئو نام دارند که مطمئنا از بهترین مشاغل 10 سال آینده خواهد بود. به طور کلی با وجود اینکه فرا گرفتن تکنیک ‌های سئو نسبتا سخت است، اما از برترین مهارت های پولساز موجود به شمار می رود که افراد می ‌توانند آن را فرا گیرند. در حال حاضر تمام کسب و کار ها به دنبال متخصص سئو برای وب سایت خود هستند.

امنیت سایبری

با توجه به اینکه تمام جهان به سوی دیجیتالی شدن می ‌رود، امکان دزدی داده‌ های هر کسب و کاری در دنیای دیجیتالی وجود دارد. برای جلوگیری از این اتفاق معمولا افرادی را استخدام می ‌کنند تا امنیت سایبری وب سایت را تامین کند. به همین علت رفته رفته کار تامین امنیت سایبری ارزشمند تر از قبل می ‌شود و می‌ توان آن را از مهارت های پولساز در آینده دانست.

طراحی لباس

در نظر داشته باشید که از دیگر مهارت های پولساز در آینده می ‌توان به طراحی لباس اشاره کرد. مردم همواره از ایده‌ ها و طرح‌ های خلاقانه و متنوع و بی ‌نقص استقبال می‌ کنند؛ به ویژه اگر این طراحی به صورت لباس انجام گیرد. به طور قطع می‌ توان گفت طراحی لباس از بهترین شغل های 10 سال آینده است و به افراد توصیه می ‌شود آن را فرا گیرند. فعالیت این افراد کاملا بستگی به عملکرد آن‌ ها دارد و اگر بتوانند لباس‌ هایی خاص و جذاب طراحی کنند، می ‌توانند ثروت خوبی از مهارت خود به دست آورند و به موفقیت های بسیار عالی برسند.

گرافیک و فتوشاپ

آخرین گزینه و انتخاب از بهترین شغل های 10 سال آینده، گرافیک و فتوشاپ است. مطمئنا تمام کسب و کار ها نیازمند کسی هستند تا بتواند برای صفحات شبکه ‌های اجتماعی و وب سایت آن ‌ها، عکس‌ هایی با کیفیت و گرافیکی طراحی کنند. به همین علت می ‌توان گفت گرافیک و فتوشاپ از مهارت های پولساز در آینده به شمار می ‌رود. امروزه پلتفرم و نرم افزار ‌های مختلفی برای آموزش فتوشاپ و گرافیک وجود دارد که می ‌توانید آن را به صورت حرفه‌ ای یاد بگیرید و به صورت فریلنسری کار کنید و یا در یک شرکت استخدام شوید. قطعا افراد مسلط به فتوشاپ و گرافیک امروزه بیکار و بدون شغل نخواهند ماند.

چگونه از بین مهارت های پولساز، مناسب ‌ترین را برای خود انتخاب کنیم؟

چگونه از بین مهارت های پولساز، مناسب ‌ترین را برای خود انتخاب کنیم؟

به طور کلی امروزه اکثر افراد از مهارت های پولساز در آینده خبردار هستند و می ‌توانند به سادگی و به آسانی آن حرفه را فرا گیرند. نکته و مسئله مهم دیگری که وجود دارد، بحث علاقه است. اگر شما در پولساز ترین حرفه فعالیت کنید ولی به آن علاقه نداشته باشید، شاید نتوانید بهترین نسخه خود را در این فعالیت و حوزه نشان دهید اما اگر به حوزه ‌ای علاقه داشته باشید که شاید حوزه بسیار پولسازی به نظر نمی ‌آید، می ‌توانید چشم امید بیشتری به موفقیت در آن داشته باشید. به طور کلی انتخاب مهارت های پولساز بسیار حیاتی است اما اراده، هیجان و علاقه به آن مهارت می‌ تواند تلفیقی برای موفقیت شما باشد. سعی کنید مهارتی را انتخاب و پیگیری کنید که ضمن داشتن علاقه و هیجان برای آن، جای رشد و پیشرفت زیادی داشته باشد و تمام اراده خود را برای آن به کار گیرید؛ در این صورت شما می‌ توانید موفقیت خود را تضمین کنید. اکنون بهتر است به بخش بهترین شغل های 10 سال آینده برگردید و طبق علاقه و شرایط، یکی را برای خود انتخاب کنید و در آن حرفه ‌ای شوید.

در نتیجه

در نظر داشته باشید که شغل و کار انتخاب شده باید با خصوصیات خودتان مطابقت داشته باشد چرا که اگر به آن علاقه نداشته باشید و پتانسیل انجام آن کار را نداشته باشید، آن کار نصفه می ماند و در اواسط راه آن را ول خواهید کرد. در این بلاگ سعی کردیم تمام ویژگی های کار و شغل و مهارت های پولساز را بیان کنیم تا با خیال راحت و آسوده، آن ها را انتخاب و در آن ها پیشرفت کنید. به یاد داشته باشید که اول از همه باید کار و مهارت را از همه جوانب و زاویه نگاه کرد و سپس در آن قدم گذاشت. امیدواریم این بلاگ نیز مانند بلاگ های دیگر مفید واقع شده باشد.

موفق و پر سود باشید.