کمپین دیجیتال مارکتینگ: گروه حمایتی یا تعاملی
12
مهر

کمپین دیجیتال مارکتینگ: گروه حمایتی یا تعاملی

به طور کلی همه ی با شبکه پلتفرم های اجتماعی مثل تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام سر و کار داریم و از آن ها چه به درستی چه به غلط استفاده می کنیم. آیا تا به حال گوش شما در مورد گروه های حمایتی چیزی شنیده است یا خیر! می توان از اسن چنین گروه ها متوجه شد که به کاربران کمک می کنند و آن ها را به نوعی حمایت می کنند. ما در این بلاگ قصد داریم شما را راجع به گروه های حمایتی و تعاملی آگاه کنیم. اگر سوال یا انتقادی داشتید حتما در بخش دیدگاه با ما به اشتراگ بذارید پس با ما همراه باشید.

گروه حمایتی یا تعاملی چیست؟

گروه حمایتی یا تعاملی چیست؟

گروه‌ حمایتی یا تعاملی اینستاگرام که اصطلاحا به آن ها گروه‌ POD نیز گفته می ‌شود یک گروه اینستاگرامی است که افراد و اشخاصی را گرد هم می ‌آورد تا در اینستاگرام از پست‌ های هم دیگر حمایت کنند؛ یعنی پست‌ های یکدیگر را بلا فاصله بعد از انتشار و بارگذاری لایک ‌کنند و برای یکدیگر کامنت بگذارند و با این کار به رشد سریع ‌تر پیج‌ های آن ها در اینستاگرام کمک ‌می کند. این گروه‌ ها یک ادمین یا مدیر گروه دارند که برنامه و پلن فعالیت گروه را تنظیم کرده و بر کار اعضا نظارت دارد؛ برای مثال ادمین، ساعت مشخصی را برای انتشار پست، لایک کردن و کامنت گذاشتن همگانی تعیین و مشخص می‌ کند و مراقب است و توجه می کند که همه اعضا در برنامه ‌های لایک و کامنت گذاری گروه مشارکت داشته باشند و اگر در چنین فعالیت ها، شرکت نکنند از گروه های حمایتی یا تعاملی حذف یا به اصطلاح ریموو می شود.

عضویت در گروه‌ های حمایتی چه تأثیری در رشد پیج اینستاگرام دارد؟

عضویت در گروه‌ های حمایتی چه تأثیری در رشد پیج اینستاگرام دارد؟

در نظر داشته باشید که عضویت در گروه‌ های حمایتی و تعملی باعث می شود تا پست شما در اینستاگرام در همان دقایق ابتدایی پس از انتشار، باز خورد فوق‌ العاده ‌ای (از اعضای گروه) جذب کند و به سرعت توسط افراد و اشخاص بسیار و زیادی لایک شود یا از آن ها کامنت بگیرد. این کار موجب می شود، اینستاگرام گمان کند آن پست شما آن قدر جذاب است که بلا فاصله پس از انتشار چنین واکنش مثبتی را دریافت کرده است. سیاست اینستاگرام بر این اساس این است که افراد و اشخاص بیشتری را برای ساعات بیشتری با خود همراه کند؛ در نتیجه کاری می‌ کند تا پستی که محبوبیت پیدا کرده است را به دیگران نیز پیشنهاد دهد و پست را به دیگران هم نشان می دهد برای مثال آن پست را راهی اکسپلور کرده تا از این طریق آن را به سایر کاربران علاقمند نیز نشان ‌دهد. بدین ترتیب، اینستاگرام این شانس را به آن پست می ‌دهد که توسط افراد زیادی مشاهده شود. همین بازدید چندین برابری است که منجر به رشد انفجاری آن پیج نیز خواهد شد.

چگونه گروه ‌های حمایتی را پیدا کنیم؟

چگونه گروه ‌های حمایتی را پیدا کنیم؟

در نظر داشته باشید که پیدا کردن گروه های حمایتی کار چندان آسانی نیست ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا بتوانید یک گروه حمایتی مناسب پیدا کنید، چرا که اغلب افراد و اشخاص تلاش می ‌کنند تا استفاده از گروه های حمایتی را مخفی و پنهان نگه دارند. با این وجود، برای پیدا کردن گروه های حمایتی روش‌ های مختلفی وجود دارد. بهترین کار این است که با افراد فعال در حوزه کاری خود در ارتباط باشید . این افراد می ‌توانند به لطف روابط و شبکه قدرتمندی که دارند، گروه ‌های حمایتی و تعاملی زیاد و بسیاری را به شما معرفی کنند. علاوه بر این، شما می‌ توانید با همکاری این افراد گروه حمایتی خود را نیز ایجاد کنید. در ادامه این بلاگ، دیگر روش و شیوه ‌های متداول برای یافتن گروه ‌های حمایتی در اینستاگرام را برای شما لیست کرده و هر کدام را برای شما توضیح و شرح داده ایم.

شما می ‌توانید هشتگ‌ گروه حمایتی یا گروه تعاملی را در اینستاگرام جستجو و سرچ کنید و از این طریق به پیج‌ های اینستاگرامی برسید که در زمینه ایجاد گروه حمایتی در اینستاگرام فعالیت دارند. سپس با ارسال دایرکت به ادمین این پیج‌ ها از آن ها بخواهید که شما را عضو گروه‌ های خود کنند، البته برای عضویت در برخی گروه ‌‌ها ممکن است ادمین از شما بخواهد مبلغی را به عنوان حق عضویت پرداخت کنید.  گروه ‌ها و کانال‌ های تلگرامی هم محل مناسبی برای پیدا کردن گروه حمایتی می ‌باشند. شما می ‌توانید واژه گروه ‌های حمایتی و تعاملی را در تلگرام جستجو کنید و بسیاری از این گروه ‌ها و کانال‌ ها را پیدا و به آن ها دستسرسی داشته باشید. علاوه بر این ها، شما با سرچ عبارت گروه حمایتی یا گروه تعاملی در گوگل می‌ توانید گروه‌ های حمایتی رایگان متعدد و بسیاری را در اینستاگرام پیدا کنید و تلاش کنید در آن ها عضو شوید.

مهم‌ ترین اصول صحیح فعالیت در گروه ‌های حمایتی اینستاگرام چیست؟

در نظر داشته باشید که تنها عضویت در گروه‌ های حمایتی برای کسب نتیجه رضایت ‌بخش از این گروه‌ ها کافی نیست و لازم است مطابق با اصول و قواعدی عمل کنید که انرژی صرف شده در این گروه ها را به نتیجه مطلوبی و خوبی برای شما تبدیل کند. در ادامه مهم ‌ترین قواعد و اصولی که می ‌تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند را شرح داده‌ ایم پس با ما همراه باشید.

_ انتشار پست در ساعت از پیش تعیین‌ و مشخص شده توسط ادمین گروه حمایتی و تعملی

همیشه و همواره در همان ساعتی که ادمین گروه تعیین کرده است پست باید گذاشته شود چرا که در این ساعت خاص، سایر اعضای گروه نیز آنلاین هستند، پست شما را مشاهده و می بینند و مطابق با برنامه و پلن گروه آن را لایک کرده و برایش کامنت می ‌گذارند. این کار باعث می شود پست شما باز خورد خوبی در ساعات اولیه انتشارش جذب کند و نظر مثبت الگوریتم اینستاگرام را به خود جلب کند که بسیار حائز اهمیت است.

_ پرهیز و خودداری از ارسال لینک پست در گروه حمایتی

از فرستادن پست و یا لینک پست در چنین گروه‌ ها خودداری کنید و از افراد بخواهید که خودشان وارد پیج شما شوند و پست‌ های شما را لایک کنند چرا که این گونه، لایک و کامنت‌ هایی که دریافت می‌ کنید طبیعی‌ تر جلوه کرده و تأثیر بهتری روی رشد پیج شما خواهد داشت پس به این نکته بسیار دقت کنید.

_ جذب اعضای بیشتر به گروه حمایتی

در نظر داشته باشید که نهایت تلاش خود را بکنید تا اعضای بیشتری را به عضویت این گروه‌ ها درآورید و گروه خود را بزرگ تر و بزرگ تر کنید تا از این طریق تعامل در گروه را افزایش دهید و لایک و کامنت بیشتری بگیرید.

_ فالو داشتن همه اعضای و کاربران گروه حمایتی

توجه کنید که بعید است که کسی شما را فالو نکند اما بلا فاصله بعد از این که پستی منتشر می ‌کنید آن را لایک کند یا برایش کامنت بگذارد پس در نتیجه اعضای گروه‌ های حمایتی باید یکدیگر را فالو داشته باشند چرا که لایک و کامنتی که از این طریق در دقایق ابتدایی بعد از انتشار دریافت می‌کنید طبیعی ‌تر به نظر می آید.

_ حمایت متقابل از پست‌ های سایر اعضای گروه حمایتی

به طور کلی سعی کنید تمامی پست ‌های منتشر شده توسط سایر اعضا را در همان بازه زمانی مشخص  و تعیین شده لایک کنید. این کار باعث می‌ شود سایر اعضای گروه با میل و رغبت، با لایک و کامنت ‌ها از تمامی پست‌ های شما حمایت کنند و به رشد سریع پیج شما کمک کنند پس با یکدیگر باید جلو بروید تا تمام اعضا و کاربران گروه های حمایتی و تعاملی پیشرفت کنند و پیج آن ها به رشد خوبی برسند.

چرا عضویت در گروه های اینستاگرام پیشنهاد نمی ‌شود؟

چرا عضویت در گروه های اینستاگرام پیشنهاد نمی ‌شود؟

هر کدام از گروه های تعاملی و حمایتی اینستاگرام قوانین خاص خود را دارند، اما موضوع مشترک در آن ها قرار دادن پست و لایک کردن دسته جمعی در زمانی مشخص و تعیین شده است. البته اغلب در بعضی از گروه ‌ها سیو کردن و کامنت گذاشتن هم بخشی از قوانین است. معمولا فرصتی چند ساعته برای لایک کردن به شما می ‌دهند. در ادامه این بلاگ با چند دلیل توضیح می ‌دهیم که چرا باید از این گروه های تعاملی دوری کنید.

_ این گروه ‌ها حمایتی معجزه نمی ‌کنند.

در نظر داشته باشید که همه گروه ‌ها ادعا می ‌کنند که باعث ورود شما به اکسپلور اینستاگرام می ‌شوند، اما معمولا این نوع لایک ‌ها در ورود شما به اکسپلور اینستاگرام تاثیر زیادی ندارند یا حداقل در آخرین آپدیت و به روز رسانی الگوریتم اینستاگرام چنین اتفاقی رخ نمی ‌دهد. روش و شیوه بهتر برای رسیدن به مخاطبین هدف، استفاده از هشتگ‌های مناسب است.

_ الگوریتم اینستاگرام فعالیت ربات مانند را تشخیص می ‌دهد.

اینستاگرام یک شرکت و پلتفرم بسیار بزرگ است که مثل هر بیزینس دیگری، درآمد زایی خودش را در اولویت قرار می ‌دهد. بخشی از درآمد زایی این شبکه از طریق فروش تبلیغات داخل اپلیکیشن و پلتفرم است، بنابراین هر فعالیت ربات مانندی را شناسایی می‌ کند و اجازه نمی ‌دهد افراد دیگر با ایجاد ربات از این بستر درآمد زایی کنند. در گروه های حمایتی درست است که رباتی وجود ندارد و همه اعضاف کاربران واقعی هستند اما فعالیت مانند ربات است یعنی افرادی بدون اینکه حتی زمان کافی برای دیدن پست شما سپری کنند آن را لایک یا سیو می‌ کنند و این نوع فعالیت از دید اینستاگرام طبیعی و نرمال نیست. در بحث بررسی میزان باز خورد پست‌ ها، به جز لایک و کامنت و سیو، یک گزینه Reach داریم که به معنی افرادی است که این پست به هر طریقی به دستشان رسیده است. در فعالیت گروه ‌های تعاملی حتی گاهی اوقات تعداد لایک از Reach بیشتر می‌ شود یا عدد خیلی نزدیک می ‌شود که قطعا این نکات از دید الگوریتم اینستاگرام پنهان و مخفی نمی ‌مانند. این موضوع در طولانی مدت می ‌تواند روی صفحه شما تاثیر منفی هم داشته باشد.

_ گروه های حمایتی و تعاملی فروش نمی‌ کنند.

گروه های تعاملی مثل خریدن لایک و کامنت فیک هستند. این گروه‌ ها افراد واقعی را به پیج شما نمی ‌آورند در نتیجه باعث فروش نمی ‌شوند. فقط زمانی از روز شما صرف لایک کردن پست ‌های افراد دیگر می ‌شود که این زمان را می ‌توانید برای برنامه‌ ریزی برای صفحه و تولید محتوا خوب صرف کنید که تولید محتوا بهترین نکته برای رشد پیج های اینستاگرامی است.

_ هدف اصلی گروه های تعاملی اینستاگرام موضوع دیگری است

بسیاری از صفحاتی که لیدر و سرگروه در گروه های حمایتی اینستاگرام هستند، خود آن ها صفحاتی دارند که با تبلیغات درآمد زایی می ‌کنند. مانند پیج ‌های بلاگری. در چنین پیج‌ هایی تعداد فالوور و لایک تعیین کننده قیمت تبلیغات است. گروه حمایتی به این افراد کمک می‌ کند که خودشان در مرحله اول لایک و کامنت بیشتری بگیرند، در نتیجه این روشی برای بالا بردن قیمت تبلیغات آن ها نیز به شمار می رود.

_ در صورت سرپیچی از قوانین معمولا عاقبت خوبی در انتظار پیج شما نخواهد بود.

در نظر داشته باشید که در بسیاری از این گروه‌ ها قوانینی وجود دارد که افرادی که پستی برای لایک کردن قرار بدهند اما لایک نکنند، مورد خشم تمام گروه قرار می‌گیرند و نام صفحه آن ها جهت ریپورت و بلاک قرار می ‌گیرد. حالا فکر کنید در شرایطی و بنا به دلایلی موفق به لایک کردن لیست بلند پست ‌ها نشوید یا به دلیل قطع و وصل شدن اینترنت لایک کردید اما این لایک ثبت نشده باشد. در این صورت در لیست بلاک و ریپورت قرار می ‌گیرد که آسیبی به مراتب بزرگ‌ تر از سود این گروه‌ ها برای شما به همراه خواهد داشت.

لزوم استفاده از ابزار خودکار ساز برای فعالیت در گروه‌ های حمایتی

به طور کلی، همان طور که خود شما هم احتمالا فکر کرده اید، لایک و کامنت‌گذاری برای تمامی اعضای گروه، کار زمان بر و دشواری است. به عنوان مثال گروهی با 100 عضو را در نظر بگیرید، لایک کردن و کامنت گذاشتن برای تمامی پست ‌هایی که این 100 نفر منتشر می ‌کنند به صورت دستی، قطعا کار سخت و دشواری است. اینجاست که شما به ابزاری اتوماتیک نیاز پیدا می ‌کنید تا به صورت خودکار به انجام این امور بپردازد که بسیار کاربردی نیز به حساب می آید. انواع و اقسام ربات هایی وجود دارند که چنین اموری را به طور خودکار برای کاربران انجام می دهند تا زمان ها سیو و ذخیره شود همان طور که گفته شد، کار لایک کردن و کانت گذاری در گروه های بسیار بزرگ بسیار دشوار و زمان بر است. ربات گروه‌ های حمایتی اینستاگرام کاربر مجازی، باعث می ‌شود تقریباً هیچ زمانی را صرف فعالیت در گروه‌ های حمایتی نکنید و در عوض، وقت خود را صرف فعالیت های مهم تری جهت ارتقا و رشد پیج خود کنید و در عین حال، از لایک و کامنت ‌گذاری در تمامی پست ‌ها اطمینان داشته باشید.

در نتیجه

به طور کلی در این بلاگ، تأثیرات گروه ‌های حمایتی اینستاگرام در کسب ‌و کار شما و نحوه شناخت و عضویت در این گروه‌ ها را بررسی کردیم و همچنین اصول و قاعده ای را بیان کردیم که با رعایت آن ها بتوانید حداکثر استفاده را از عضویت در گروه‌ های حمایتی ببرید و در نتیجه ربات هایی را برای شما شرح دادیم که کمک می ‌کند بدون صرف هیچ وقت و انرژی برای فعالیت در گروه‌های حمایتی، از مزایای عضویت در این گروه‌ ها بهره ‌مند شوید. امیدواریم این بلاگ نیز مانند بلاگ های قبلی مورد قبول واقع شده باشد.

موفق و پر سود باشید.