مهارت های کامپیوتری چیست؟ نرم افزار
10
شهریور

مهارت های کامپیوتری چیست؟

اگر تا به الان به دنبال شغل بوده اید، باید متوجه شده باشید که انواع مهارت های کامپیوتری و مهارت های سیستمی (نرم افزار) و مهارت های رایانه ای در رقابت با شغل های دیگر هستند. معمولا اشخاص فاقد تخصص در زمان مصاحبه در موقعیت خوب و مناسبی قرار نمی گیرند و مصاحبه ها به مصاحبه های دیگر به صورت مداوم تغییر می کنند. انواع مهارت های کامپیوتری و مهارت های رایانه ای به شما کمک می کند تا مزیتی کسب کنید که خود را مقابل رقیبان اثبات کنید. در این بلاگ در تلاش هستیم تا شما را با مهارت های سیستمی و انواع مهارت های کامپیوتری آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا بدانیم برای چه چیزی به مهارت های کامپیوتری نیاز داریم.

به طور کلی مهارت های کامپیوتری چیست؟

مهارت های کامپیوتری به دو دسته، انواع مهارت های کامپیوتری تقسیم می شوند: سخت افزار و نرم افزار. مهارت ‌های سخت ‌افزاری به شما این امکان را می ‌دهد که به طور فیزیکی با رایانه کار کنید. مهارت های سخت افزاری می تواند به سادگی دانستن نحوه روشن و خاموش کردن دستگاه ها باشد. آن ها همچنین ممکن است شامل وظایف پیچیده تری مانند اتصال ماشین ها به شبکه ها، تغییر قطعات یا تعمیر دستگاه های خراب باشند. برای این وظایف پیچیده، بسیاری از کارفرمایان، تکنسین های آموزش دیده با مهارت های کامپیوتری پیشرفته را استخدام می کنند. مهارت های نرم افزاری به شما کمک می کند تا به طور جامع و مفید از برنامه ها و برنامه های کامپیوتری استفاده کنید. برخی از مهارت های نرم افزاری وجود دارد که کارفرمایان ممکن است آن ها را به عنوان پیش نیاز استخدام در نظر بگیرند.

در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از کارفرمایان، تعدادی از مهارت های کامپیوتری و نرم افزاری را اصلا لحاظ و مورد بررسی قرار ندهند چراکه یک سری از مهارت ها در سطح جهانی قابل درک نیستند. مهارت‌ های نرم‌ افزاری خاص معمولا در حوزه های مختلف و متفاوت مورد نظر هستند. اگر یک برنامه نویس کامپیوتر هستید، ممکن است از شما خواسته شود که زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند Python، C++، Java یا HTML و غیره را بدانید. کسانی که برای موقعیت‌ های کمک اداری درخواست می کنند احتمالاً باید با Microsoft Office Suite، برنامه ‌های Google و نرم ‌افزار حسابداری تجربه داشته باشند. در نظر داشته باشید که برای اینکه متوجه شوید کارفرمایان در صنعت شما روی چه مهارت هایی زوم هستند، باید مدت کوتاهی را صرف تحقیق راجع به رایج ترین مهارت های کامپیوتری و نرم افزاری برای حرفه و فعالیت خود کنید.

انواع مهارت های کامپیوتری چیست؟

انواع مهارت های کامپیوتری چیست؟

سواد کامپیوتر مهارتی است که شما برای استفاده موثر از کامپیوتر و سایر فناوری های مشابه به آن نیاز دارید. آن ها از کاربرد های ابتدایی ضروری تا مهارت های پیشرفته مانند برنامه نویسی، کدنویسی و سایر مهارت های تحلیلی کامپیوتر را شامل می شوند. اما شرکت ها نیز به طور منظم نیاز به علم راجع به سخت افزار کامپیوتر دارند. این حوزه و فعالیت گسترده ای است که در آن می توانید رشد کنید و باید خود را کاملا برای شغل جدید خود با انواع مهارت های کامپیوتری متنوع ترین مهارت ها قرار دهید.

برای چه چیزی به مهارت های کامپیوتری نیاز داریم؟

تفاوت های زیادی بین جویندگان کار وجود دارد که در بازار تقاضای زیادی دارند و آن هایی که مانند توپ به مکان های دیگر شوت می شوند. یکی از آن ها مهارت های کامپیوتری شماست. اما ما در مورد قابلیت هایی مانند بوت کردن رایانه شخصی صحبت نمی کنیم. منظور ما مهارت هایی است که در دنیای امروز، به ویژه در دنیای تجارت، مرتبط هستند. دنیای تجارت امروز دیگر بدون فناوری و دانش سیستمی کار نمی کند. مهارت های علوم کامپیوتر، به ویژه نقش بسیار مهمی در شکل دادن به نحوه عملکرد کسب و کار ها در دنیای کنونی ایفا می کند. اکثر مشاغل دارای مسئولیت ها و نقش های خاصی هستند که به یک کارمند با مهارت کامپیوتر نیاز دارد. انواع مهارت های کامپیوتری اختلال در موسسات سنتی سابق منجر به اتوماسیون آن ها شده است. در نظر داشته باشید که حتی شغل های کشاورزی نیز به مهارت های کامپیوتری نیاز دارند.

نمونه هایی از مهارت های کامپیوتری

مایکروسافت آفیس: این شامل برخی از ابتدایی ترین برنامه ها است. تقریباً همه انواع مهارت های کامپیوتری و مهارت های رایانه ای مشاغل موجود نیاز به توانایی استفاده از آن به یک شکل یا دیگری دارند. Microsoft Word، Excel و Outlook اکنون استاندارد هستند. اما پاورپوینت، وان نوت و اکسس نیز برای کار های زیاد مورد نیاز هستند.

گوگل درایو: بسیاری از شرکت‌ها از ویژگی مفید درایو گوگل قدردانی می‌ کنند که امروزه شامل برنامه‌ ها و برنامه‌ های نرم ‌افزاری مختلفی است؛ مشابه برنامه‌ های مایکروسافت آفیس چنین مهارت هایی به کارایی کلی کمک می کند. Google Drive اسناد، برگه‌ها، اسلاید ها و فرم‌ های Google را از جمله موارد دیگر ارائه می ‌دهد.

مدیریت پایگاه داده: در مورد جمع آوری، سازماندهی و انواع مهارت های کامپیوتری، ذخیره سازی داده ها حیاتی است. این شامل دانستن و استفاده از ابزار هایی مانند Microsoft Access، Oracle، Teradata، IBM DB2، MySQL، SQL، QuickBooks و غیره است.

پست الکترونیکی: در نظر داشته باشید که علاوه بر خواندن و ارسال ایمیل، ادغام نامه ها، فیلترها، پوشه ها، قوانین و غیره نیز بخشی از مهارت های خوب کامپیوتر است.

طراحی گرافیک: طراحی گرافیک امروزه یکی از محبوب ترین مهارت ها به شمار می رود. دانستن نحوه استفاده از ابزار های بصری مانند Photoshop، Corel Draw، Illustrator و غیره برای هر کارمند بالقوه ای مفید است. تصاویری قدرتمند ایجاد کنید. می ‌توانید از این ها برای زیربنای یک سخنرانی استفاده کنید و محتوای آن را به شیوه‌ ای جذاب به شنونده منتقل کنید.

رسانه های اجتماعی: برای انجام این کار، باید بدانید که چگونه از طریق رسانه های اجتماعی با کاربران ارتباط برقرار کنید. به خصوص در مورد سه بزرگ: فیس بوک، توییتر و اینستاگرام. با این حال، فراتر از آن، هر شبکه اجتماعی دیگری را که با آن آشنایی دارید اضافه کنید. حتما در رزومه خود توضیح دهید که چگونه از این به طور موثر استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، در مورد نحوه ایجاد یک صفحه، دسترسی، تعامل و تعامل با مشتری و غیره صحبت کنید.

مهارت های نوشتاری: دانش استفاده از مایکروسافت ورد خوب است، اما مهارت های بیشتر در این زمینه یک مزیت بزرگ است. برخی از نمونه‌های مهارت‌های نوشتاری عبارتند از سئو، نگارش فنی، نوشتن تحلیلی، تحقیق، نوشتن روح و غیره.

صفحات گسترده: صفحات گسترده بخشی جدا ناشدنی از محیط کار امروزی هستند. برگه های انواع مهارت های کامپیوتری محاسباتی و معاملاتی عملا در همه شرکت ها مفید و حتی ضروری هستند! از این رو، تسلط بر چنین برنامه هایی یک امتیاز بزرگ برای جویندگان کار محسوب می شود.

مهارت های نرم افزاری: مهارت های کامپیوتر نرم افزار، مهارت هایی به شمار می روند که به تشکیل و ایجاد نرم افزار کمک می کنند. این ها شامل زبان های برنامه نویسی مانند جاوا، PHP، MySQL، SQL، C #، جاوا اسکریپت، C ++، پایتون، iOS / Swift، Ruby on Rails و غیره می شوند. برای بخشی از بازار، این مهارت ها ضروری هستند، اما اگر متقاضی کار در یک شرکت فناوری هستید، حداقل دانش ابتدایی در این زمینه ها مزیت محسوب می شود.

مهارت ‌های سخت ‌افزاری: این مهارت‌ها شما را مجبور می کند تا به صورت دستی انواع مهارت های کامپیوتری را در یک سیستم کامپیوتری یا فناوری مرتبط استفاده کنید. برخی از نمونه‌ ها عبارت اند از پیکربندی شبکه، نصب نرم ‌افزار، سیسکو، پشتیبانی فنی، به‌روزرسانی‌ ها، آپدیت ها، DNS، WLAN / LAN، Linux / Unix، شبکه ‌های مجازی، اتوماسیون شبکه، مدیریت ابر، هوش مصنوعی.

چرا مهارت های کامپیوتری مهم است؟

امروزه بسیاری از مشاغل نیاز به تهیه و استفاده از رایانه، دستگاه های تلفن همراه یا برنامه های کاربردی نرم افزاری در برخی ظرفیت ها دارند. برخی از کارفرمایان به دانش یا تجربه قبلی در مورد برنامه های کاربردی خاص نیاز دارند، در حالی که برخی از کارفرمایان حین کار، آموزش می دهند و به افزودن دانش به متقاضیان می پردازند. اگر در مورد نرم افزارهای پرکاربرد اطلاعاتی دارید، ممکن است بتوانید آسان تر نحوه استفاده از برنامه های جدید را بیاموزید. چه در بخش خدمات مشتری، تولید، خدمات غذایی یا فناوری مشغول به کار باشید، کارفرمایان از برنامه های رایانه ای برای خودکارسازی وظایف خاص، ساده کردن ارتباطات و موارد دیگر استفاده می کنند. متقاضیان کار با مهارت های کامپیوتری به دلیل افزایش تکنولوژی در محیط کار بسیار مورد توجه هستند. می ‌توانید مهارت‌ های رایانه‌ ای خود را با شناسایی الزامات مربوط به رایانه در آگهی ‌های شغلی و توضیح در رزومه خود نشان دهید که چگونه با تجربه گذشته آن نیاز ها را برآورده می‌کنید یا نسبت به آن فراتر و پیشرفت می کنید.

انواع مهارت های رایانه ای پیشرفته

 ویرایش تصویر و طراحی گرافیک

 ویرایش تصویر و طراحی گرافیک

در نظر داشته باشید که بسیاری از مردم ممکن است بر روی کد نویسی تمرکز کنند، داشتن تجربه ای در طراحی گرافیک برای تمجید از ساخت اپلیکیشن یا وب سایت ضرری ندارد. طراحی گرافیکی، ایجاد گرافیک و تصاویر بصری است که به بهبود و زیبایی محصول کمک می کند. اشخاص ممکن است تمایل بیشتری به استخدام فردی داشته باشند. انواع مهارت های کامپیوتری که مهارت های لازم را داشته باشد و این امر آن ها را به یک دارایی ارزشمند تبدیل می کند. بسیاری از دوره های آنلاین برای کمک به افراد در یادگیری طراحی گرافیک در دسترس هستند و تصمیم اصلی بر این است که کدام محصول را ابتدا می خواهید، یاد بگیرید

طراحی وب سایت

هر شخصی که در حوزه های طراحی گرافیک و تصویر مشغول به کار است و در جنین زمینه هایی دستی دارد، امکان دارد بخواهد طراحی وب را از وب سایت های آموزشی آنلاین و اینترنتی آموزش ببیند و در نتیجه مهارت های خود را افزایش دهد و در نهایت آن ها را به بازار ارائه دهد.. برای کسانی که اطلاعات اولیه را می‌دانند و می‌خواهند پیشرفت کنند، Learn Layout دوره‌ای ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد با سرعت خود در موضوعاتی مانند CSS با مقداری HTML پیش بروید.

طراحی وب سایت

کد نویسی وب سایت

بدون استفاده و قرار دادن کد یک برنامه یا وب سایت به هیچ وجه نمی تواند کار کند، حتی اگر طراحی گرافیک عالی توسعه داده شود. در نظر داشته باشید که انواع مهارت های کامپیوتری به همین دلیل است که طراحان باید به فکر اضافه کردن کد نویسی وب سایت از طریق کلاس های برنامه نویسی کامپیوتری به زرادخانه خود باشند. منابع آنلاین و اینترنتی زیادی برای کسانی وجود دارد که خواهان دوره ‌ای هستند که شبیه دوره ‌ای است که در کلاس درس پیدا می‌ کنید، Skillcrush یک طرح‌نامه ارائه می‌دهد که به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد مسیری از سه دوره را دنبال کنند که به ایجاد و یکپارچگی یکدیگر کمک می‌ کند. انواع مهارت های کامپیوتری منحصر به فرد است چراکه با کار های کوچکی شروع می شود که هنگام تماشای نتایج در یک شبیه ساز انجام می دهید. آکادمی خان همچنین دوره هایی در زمینه کد نویسی وب سایت ارائه می دهد که بسیاری از افراد از آن لذت می برند زیرا احساس می کنند از طریق تمرینات با شخصی نشسته اند.

توسعه برنامه - نرم افزار

توسعه برنامه

در نظر داشته باشید که حضور در وب مهم است، در حال حاضر به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل شود که هر کسب و کاری با موبایل سازگار است. نکته این است که توسعه در برنامه‌ های تلفن همراه وارد می ‌شود. انواع مهارت های کامپیوتری توسعه ‌دهندگان برنامه ‌ها فناوری‌ های آنلاین فعلی را تطبیق می ‌دهند و آن ‌ها را برای مشاهده آن ‌ها در تلفن همراه یا رایانه لوحی راحت می ‌کنند. مانند سایر مهارت های فنی موجود در این لیست، دوره های اینترنتی برنامه نویسی وجود دارد که اگر بخواهید مهارت های خود را افزایش دهید، می توانید در آن ها شرکت کنید. گوگل یک ماژول آموزشی آنلاین ارائه می دهد که ساخت اپلیکیشن اندروید را پوشش می دهد، جایی که افراد می توانند نحوه ساخت یک خراش را یاد بگیرند.

چگونه در رزومه مهارت های کامپیوتری را فهرست کنیم؟!

چندین جای و مکان در رزومه شما وجود دارد که می توانید تمامی مهارت های کامپیوتری خود را لیست کنید. در نظر داشته باشید که می توانید مهارت های رایانه ای خود را در بخش خلاصه های رزومه یا بخش سوابق تحصیلی بگنجانید.

در قسمت و بخش مهارت های خود، می توانید مهارت های رایانه ای را که کارفرمایان اغلب در آگهی های شغلی در خواست می کنند، فهرست و لیست کنید مثل مهارت های رایانه ای: Tableau، Trello، Slack، Grammarly، G Suit.

در نتیجه

ما در این بلاگ سعی داشتیم به صورت کلی راجع به مهارت های کامپیوتری صحبت کنیم  اولین قدم شما باید نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید سپس وارد بازار کار شوید چراکه مهارت های کامپیوتری بسیار گسترده هستند. در نظر داشته باشید که هنگام ایجاد و تشکیل یک رزومه، توجه کنید که کارفرمایان در آگهی های خود به چه نرم افزار ها و سخت افزار هایی تمرکز کرده است و با توجه به نکات ذکر شده، رزومه و آگاهی خود را به روز و آپدیت کنید. در مجموع امیدواریم این بلاگ نیز مانند بلاگ های دیگر مفید واقع بوده باشد.

موفق و پر سود باشید