بهترین نرم افزار حسابداری
30
مرداد

بهترین نرم افزار حسابداری

یک حسابداری که چه در شرکت های خصوصی و چه در مراکز دولتی مشغول به کار است، به چه نرم افزار هایی احتیاج دارد؟ چه برنامه هایی به کار یک حسابدار می آید؟ چه نرم افزارهایی به یک حسابدار کمک می کند؟ در این بلاگ قصد داریم طبق اصول و قاعده خاص حسابداری چندین نرم افزار معرفی کنیم که قطعا یک حسابدار باید به سراغ آن ها برود. اول از همه باید دانست که حسابداری و نرم افزار حسابداری چی هستند!

حسابداری چیست؟

به طور کلی حسابداری دانش ثبت و بررسی معاملات مالی یک شرکت، موسسه یا سازمان است و در مجموع جمع بندی، تجزیه و تحلیل گزارشات روزمره و تحویل آن ها به مدیریت ها است. صورت های مالی به طور کلی شامل موقعیت های مالی و جریان های نقدی است و خلاصه کوتاهی از معاملات مالی یک دوره را در بر می گیرد.

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری (ACCOUNTING SOFTWARE) به نرم افزار هایی گفته می شود که در آن دریافت، ذخیره سازی و پردازش داده ها در آن صورت می گیرد. نرم افزار های حسابداری بر پایه مفاهیم و اصول حسابداری طراحی می شوند و به کمک ماژول های متناسب با نوع کسب و کار، تسهیل گر امور حسابداری هستند.

طیف های مختلف نرم افزار حسابداری

در نظر داشته باشید که نرم افزار های حسابداری را می توان به چندین دسته کلی تقسیم کرد. می توان بر حسب کوچکی و بزرگی کسب و کار، نرم افزار های حسابداری را تقسیم کرد. نرم افزار های حسابداری شخصی، شرکتی، سازمانی را می توان در دسته کسب و کار های بزرگ قرار داد. طبق نوع خدماتی که ارائه می شود، می توان از نرم افزار های عمومی، حقوق و دستمزد، انبارداری و فروش استفاده کرد.

پر کاربردترین نرم افزار های حسابداری ایران

پر کاربردترین نرم افزار های حسابداری ایران

نرم افزار حسابداری هلو

نرم افزار حسابداری هلو یکی از پر کاربرد ترین پکیج ها در ایران محسوب می شود. شما اگر صاحب یک شرکت کوچک هستید یا به عنوان کارمند مالی در یک شرکت استخدام و شروع به کار می کنید، قطعا با فراگیری و استفاده از نرم افزار هلو می توانید چند مرحله جلو بیفتید. در نظر داشته باشید که نرم افزار هلو در سطح های مختلف شروع به ارائه محصول کرده است. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که نرم افزار هلو فروشگاهی، یکی از پر طرفدار ترین نرم افزار های حسابداری در بازار ایران به شمار می رود. همچنین باید گفت که با رشد اقتصادی روز افزون شرکت ها و موسسات و افزایش گردش مالی، قطعا تمام شرکت ها به افرادی نیاز دارند که در استفاده و کار با نرم افزار هلو مسلط باشند.

نرم افزار حسابداری نگاه نو

نرم افزار حسابداری نگاه نو یکی دیگر از پر کاربرد ترین پکیج های حسابداری به شمار می رود. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها از این نرم افزار استفاده می کنند و به همین دلیل تسلط بر نرم افزار نگاه نو می تواند برای شما یک امتیاز خوب باشد.

نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار سپیدار یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری به شمار می رود که برای کسب و کار های کوچک و متوسط بسیار کاربردی است. سپیدار با قابلیت های فراوان و هوشمندانه ای که در خود جای داده یکی از خرید های قطعی شرکت ها است. یکی از مزیت های خوب نرم افزار حسابداری سپیدار، کاربری آسان و عدم بروز خطای سیستمی است که نیاز به پشتیبانی را به نزدیک صفر می رساند. به همین دلایل است که با قاطعیت می توان سپیدار را کنار هلو و نگاه نو نشاند.

چندین نرم افزار حسابداری

در نظر داشته باشید که بهترین نرم افزار هایی که در شرکت ها و موسسات برای مدیریت مالی استفاده می کنند، ده ها مورد است که ما در این بلاگ تلاش کرده ایم که شماری از این نرم افزار های بسیار کاربردی را در اختیار شما قرار دهیم. البته باید گفت که انتخاب یک نرم افزار و چه بسا بهترین نرم افزار به بودجه و وضعیت مالی شما بستگی دارد. دقت کنید که بهترین و کامل ترین پکیج امور مالی و حسابداری برای هر صنف و کسب و کاری مناسب نیست و باید طبق کسب و کار خود پکیج مورد پسند را انتخاب کنید.

در ادامه این بلاگ با برخی از نرم افزار های حسابداری در بازار ایران آشنا خواهیم شد که هر کدام از آن ها پاسخ گوی نیاز های کاربران عادی و تخصصی است. اگر شما با چنین نرم افزار هایی کار کرده اید، تجربه خود را می توانید در دیدگاه برای ما بنویسید. با ما همراه باشید.

نرم افزار حسابداری قرارداد

اگر شما پیمانکار صنعتی یا خدماتی هستید یا در حال حاضر کسب و کار کوچکی مثل کارگاه تولیدی دارید و به دنبال پکیجی برای مدیریت امور مالی خود هستید، نرم افزار حسابداری قرارداد با پشتیبانی و آموزش رایگان می تواند گزینه مناسبی به خصوص برای استارت آپ و کسب و کار های SME باشد. با تهیه و استفاده از این نرم افزار می توان چندین USER را به طور همزمان تعریف کرد و البته مدیریت اطلاعات از طریق یک بانک صورت می گیرد. به یاد داشته باشید که مدیریت هوشمندانه داده های مالی، قدرت رقابت شما را در ایران عصر 1400 افزایش می دهد.

نرم افزار حسابداری تیپ

نرم افزار حسابداری تیپ نسبت به نرم افزار قرارداد کارایی بیشتری دارد و البته جزو پکیج های گران قیمت بازار نیز محسوب می شود. با تهیه و استفاده از این پکیج، شما قادر به تهیه هوشمندانه صورت های مالی با یادداشت های توضیحی هستید در حالیکه کاربری آسانی را برای اپراتور به ارمغان می آورد. نرم افزار حسابداری تیپ در مدیریت تولید و انبارداری، فعالیت های بازرگانی و فروش صنایع و اصناف کاربرد دارد. اگر کسب و کار خرید و فروش به صورت اقساطی دارید و به دنبال تقسیم کردن هزینه ها و مدیریت حسابداری هستید، نرم افزار حسابداری تیپ بسیار به کار شما می آید و کاربردی است.

نرم افزار حسابداری بیلان

نرم افزار حسابداری بیلان نیز مانند نرم افزار تیپ جزو پکیج های گران بازار ایران به شمار می رود البته از جمله پکیج های پر کاربرد و پر امکانات است. نرم افزار حسابداری بیلان برای افرادی که در حوزه های فروشگاه آنلاین، اینترنتی و پرداخت مجازی فعال هستند، انتخاب خوبی به نظر می رسد. یکی از امکانات فوق العاده نرم افزار بیلان، سفارشی سازی متناسب نیاز به مخاطبان به ویژه شرکت های تازه تاسیس اینترنتی است. یکی دیگر از مزیت های خوب نرم افزار بیلان، امنیت و پشتیبانی است و علاوه بر آن نصب نرم افزار که تحت ویندوز و اندروید کار می کند.

نرم افزار حسابداری کاکتوس

نرم افزار حسابداری کاکتوس که بسیار ارزان و زیر یک میلیون است برای حسابداران آماتور و تازه کار کاربرد دارد. از چنین نرم افزار حسابداری می توان برای تعریف انواع حساب ها در سطوح مختلف و تراز آن ها، روزنامه ها و ساخت سبک های گوناگون گزارشات حسابداری، گزارش سود و زیان و مانده بدهی ها استفاده کرد. البته به نسبت نرم افزار تیپ و بیلان پر کاربرد و حرفه ای نیست اما نیاز های اولیه را بر طرف می کند.

نرم افزار حسابداری هما

نرم افزار حسابداری هما پکیج و محصولی از شرکت توسعه فناوریان نگین شهر نوین است. نرم افزار هما پاسخ گوی نیاز های شرکت ها و کارآفرینان از طریق نرم افزار مدیریت امور مالی تحت وب است. علاوه بر آن، حقوق و دستمزد، CRM و توزیع و انبارداری را پشتیبانی می کند. به دلیل مدیریت یکپارچه و همگانی و پشتیبانی عالی، نرم افزار هما به نسبت پکیج گرانی به حساب می آید. پشتیبانی این پکیج 12 ماهه است و همچنین انواع و اقسام خروجی ها را رایگان آموزش می دهد.

نرم افزار حسابداری منطق

نرم افزار حسابداری منطق، محصولی تحت ویندوز است و جزو خدمات شبیه سازان منطق به شمار می رود. نرم افزار منطق در نسخه های 32 و 64 بیتی قابل نصب و بهره برداری می شود. این نرم افزار برای حسابداری کل، معین و تفصیلی بوده و انتخاب بسیار مناسبی برای طیف مختلف کاربران امور مالی است. شما می توانید گزارشات را به صورت نمودار و پای چارت ها در اختیار داشته باشید. همه نرم افزار های حسابداری نسبت به پشتیبانی 12 ماهه رایگان، دارای قیمت های مناسبی هستند و البته که نرم افزار منطق نیز جزو نرم افزار های عالی و پر کاربرد با قیمت مناسب به شمار می رود.

نرم افزار حسابداری کویر

نرم افزار حسابداری کویر محصول و خدمات آراپرداز است. در نرم افزار کویر، فناوری خوبی در طراحی و تولید استفاده شده است علاوه بر آن فلکسیبیلیتی بسیار بالایی به نسبت نیاز های کاربران را دارا است. این نرم افزار بسیاری از نیاز های مدیریت امور مالی مودی و بنگاه ها و البته کارخانجات و اصناف را چه در سطح عادی و چه در سطح تخصصی می تواند پوشش دهد. همچنین انواع و اقسام گزارشات مناسب مدیریت شرکت و موسسه را پشتیبانی می کند. نرم افزار کویر نسبت به نرم افزار های گفته شده گران تر است اما قابلیت بارگزاری تحت وب و اندروید و ویندوز را دارد. بسیار کاربردی و قابل تحسین است.

نرم افزار حسابداری نوسا

نرم افزار حسابداری نوسا نتیجه و محصول شرکت نرم افزاری و سخت افزاری ایران است. این نرم افزار تحت وب بهره برداری می شود و به علت سرویس ابری این شرکت، کاربرد های بسیار بالا و مناسبی برای شرکت های دولتی و پیمانکاران و بازرگانان و فعالان صنعت خدمات دارد. این شرکت با سابقه 30 ساله در تولید محصولات نرم افزاری برای مودیان دولتی و خصوصی موجب شده که شما محصولات بسیار کم نقصی را شاهد و در اختیار داشته باشید. تخصص و تمرکز این شرکت روی رفع نیاز های مالی است. به علت وجود رابط معناداری که بین مادول ها و تمرکز داده ها است، شما در یک بستر امن و مطمئن با رابط کاربری خوب قرار خواهید داشت.

نرم افزار حسابداری ناپال

ناپال ثمره و محصول ایده آل سیستم است که چندین سال است، پکیج مدیریت امور مالی به نام ناپال را روانه بازار کرده است. نرم افزار ناپال جزو پکیج های مدیریت مالی ارزان به حساب می آید. به علت وجود نسخه های متنوع این نرم افزار، خرید این پکیج بسیار بالا است که مشتریان نرم افزار ناپال شامل مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی، درمانی و خدماتی و فروشگاه های اینترنتی و غیر اینترنتی هستند. مزیت های این نرم افزار پشتیبانی رایگان 12 ماهه و آموزش های گسترده است. اگر شما به دنبال مجموعه ای برای استفاده از فناوری روز در مدیریت مالی هستید، نرم افزار حسابداری ناپال بسیار مناسب و در عین حال راهکار و روش های جامع و خوبی ارائه می دهد.

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

شرکت شایگان سیستم با ارائه محصولی به نام حسابگر، تلاش کرده تا مجموعه ای یکپارچه و منعطفی را در اختیار کارآفرینان، استارت آپ ها و فعالان کسب و کار های سنتی و آنلاین قرار دهد. نرم افزار و محصول حسابگر دارای ظاهر شیک و کاربری ساده و آسان است البته با Setting های متنوع و پیشرفته که برای مدیریت امور مالی بسیار کاربردی است. این پکیج و نرم افزار، به منظور مدیریت کلیه عملیات حسابداری، انبار داری، خزانه داری، مدیریت سفارش ها و فاکتور ها در دسترس است همچنین خروجی های خوبی برای مدیریت شرکت و موسسه ارائه می دهد.

نرم افزار حسابداری کارما

کارما محصول شرکت نرم افزار دانش بنیان جادوی فکر است. این محصول در 31 استان کشور دارای هزاران مشتری در صنوف مختلف است. شرکت دانش بنیان جادوی فکر با تجربه 10 ساله خود در تلاش است، محصولی در اختیار مودیان مالیاتی و شرکت و موسسات قرار دهد که از نظر ایمنی، امن باشد و نیاز های آن ها را در بالاترین سطح سفارش سازی در حوزه مدیریت مالی برآورده کند. این نرم افزار تا بازه زمانی شش ماه، خدمات پشتیبانی رایگان و آموزش دارد. نرم افزار حسابداری کارما انتخاب و گزینه مناسبی برای متقضیان تحت ویندوز است.

نرم افزار حسابداری آمارسین

آمارسین توسط گروه تحقیقات و توسعه داتیس روانه بازار شده است که یکی از مزیت های مهم این نرم افزار این است که دسترسی به داده های ملی را از هر محل و لوکیشین برای شما فراهم می کند. این نرم افزار برای اشخاص و گروه هایی که به دنبال مجموعه های تحت سرویس ابری و وب هستند، کاربرد دارد. نرم افزار آمارسین قابلیت انعطاف پذیری و یکپارچه سازی اطلاعات مالی را دارد. مزیت های دیگر این نرم افزار، پشتیبانی رایگان است علاوه بر آن دارای امنیت بالا نیز است. اگر قصد دارید تا سایر نرم افزارهای مربوط به انبارداری و حقوق و دستمزد و تولید را با این پکیج، یکپارچه کنید، آمارسین انتخاب و گزینه خوبی است. البته که در نظر داشته باشید، نرم افزار آمارسین از کویر و ناپال ارزان تر است به علاوه امکانات خوبی را در سطوح مختلف به کاربران ارائه می دهد.

نرم افزار حسابداری اخوان

اخوان توسط شرکت اخوان محاسب جنوب تولید و روانه بازار شده است. شرکت اخوان محاسب جنوب یکی از بهترین شرکت های نرم افزاری ایران به شمار می رود. پکیج اخوان پاسخ گوی نیاز های روز افزون مودیان مالیاتی است به علاوه یک سال پشتیبانی رایگان ارائه می دهد. با استفاده از نرم افزار اخوان می توانید به صورت دستی اسناد حسابداری را ثبت کنید و با توجه به آرتیکل های موجود آن ها را ویرایش کنید. یکی از مزیت های عالی نرم افزار اخوان، خروجی های مختلف برای مدیریت است.

نرم افزار حسابداری حسیبان

حسیبان، محصولی از شرکت داده پردازی ارقام گستر رایانه است. این نرم افزار گزینه بسیار مناسبی برای سایت های فروشگاهی است که تحت هر 3 سیستم عامل، ویندوز، اندروید و وب قابل نصب است. نرم افزار حسیبان دارای محیطی پیشرفته و حرفه ای اما ساده به علاوه دارای رابط کاربری قوی نیز است. در مجموع 3 ماه پشتیبانی رایگان و یک روز آموزش رایگان را در اختیار کسب و کار ها و استارت آپ ها قرار می دهد. این نرم افزار در دسته نرم افزار های بالای 2 میلیون قرار دارد.

نرم افزار حسابداری نیک

نیک محصول گروه همراهان نیک پندار است که با تولید این پکیج توانستند نرم افزاری به نسبت ارزان با خدمات خوب و کاربردی را روانه بازار ایران کنند و در اختیار مودیان مالیاتی قرار دهند. نرم افزار نیک نسبت به پکیج های کویر و ناپال و مالیران جامع و کامل نیست اما در حد قیمت، کاربرد و خدمات خوب را ارائه می دهد. در نظر داشته باشید که اگر به دنبال امکان تعریف حساب ها در سطوح گروه و کل و جز و معین هستید، نرم افزار نیک می تواند گزینه مناسبی باشد که قابلیت انعطاف پذیری و سفارشی سازی خوبی را دارد.

نرم افزار حسابداری یاس

یاس، محصول شرکت رک-یاس سیستم است و تحت سرویس ابری و ویندوز، در اختیار شرکت ها و بنگاه ها و اصناف قرار می گیرد. نرم افزار یاس در تلاش بوده که نفوذ ناپذیر باشد. پیام رسان اختصاصی نرم افزار یاس، قابلیت تبادل اطلاعات مالی میان کاربران را تحت شبکه فراهم می کند. این نرم افزار در عین ساده بودن بسیار مفید و با امکانات وارد بازار شده است. مزیت های اصلی این پکیج، هوشمند سازی اطلاعات و پایداری اطلاعات است.

نرم افزار حسابداری سازه حساب

سازه حساب توسط گروه نرم افزاری سازه حساب تولید شده است. این محصول تحت اندروید و ویندوز کار می کند و به طور کامل و جامع خدمات پایدار و آسانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در نظر داشته باشید که اگر به دنبال مدیریت خزانه، انبارداری، حقوق و دستمزد، تولید و بررسی هستید، نرم افزار سازه حساب گزینه مناسبی است. مزیت این گروه این است که 12 ماه پشتیبانی رایگان علاوه بر آن امنیت بالای پکیج است.

نرم افزار حسابداری مالیران

گروه طراح سیستم با تولید و ارائه پکیج مالیران تلاش کرده اند تا محصولی برای مدیریت جامع امور مالی شرکت ها و موسسات و صنوف مختلف ارائه دهند. نرم افزار حسابداری مالیران مثل پکیج کویر و برخی محصولات معروف دیگر، پر مشتری است. این نرم افزار قابلیت انعطاف پذیری دارد و به خوبی اصول سفارشی سازی محصول را رعایت کرده است. ریز کاری های پیشرفته را در عین سادگی در ظاهر و محیطی شیک برای کاربران به ارمغان آورده است. نکته مهم اینکه، نرم افزار مالیران به اصول و قاعده UI-UX پایبند است. از انبار و فروش تا اموال و نقدینگی و حقوق و دستمزد، همه و همه در نرم افزار مالیران در اختیار کاربران خواهد بود.

نرم افزار حسابداری ترازنگار

گروه نرم افزاری ترازنگار محصولی به بازار ارائه دادند به نام نرم افزار حسابداری ترازنگار که این پکیج تحت وب، لینوکس، ویندوز و اندروید کار می کند. این پکیج پاسخ گوی همه طیف های مختلف مشتریان است همچنین کاربری بسیار آسانی دارد. نرم افزار ترازنگار برای مدیریت CRM، حقوق و دستمزد، انبارداری و توزیع اجناس میان خرده فروش های شهر مناسب است و پکیجی جامع و کامل بر اساس نیاز مشتری، سفارشی سازی می شود. این نرم افزار ظاهری ساده و زیبایی دارد و پشتیبانی عالی از جمله امکانات خوب نرم افزار ترازنگار است.

نرم افزار حسابداری یاران سیستم

یاران سیستم، محصول مالی شرکت عصر رایانه است. از مزیت های این نرم افزار می توان به قابلیت شخصی سازی متناسب با کاربران، ظاهر شیک، پشتیبانی شش ماهه رایگان و کاربری آسان و تنوع عملکرد اشاره کرد.

نرم افزار حسابداری اورانوس

اورانوس توسط گروه نرم افزاری کامیشا روانه بازار ایران شده است. این پکیج روی سکوهای مختلف قابل نصب است و می توانید با استفاده و از طریق گوشی های هوشمند، به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. این پکیج برای علاقه مندان سرویس ابری گزینه بسیار مناسبی است. نرم افزار اورانوس یکی از محبوب ترین پکیج ها برای فروشگاه ها و اصناف و تولیدی ها به شمار می رود. پشتبانی رایگان چند ماهه، دسترسی آسان و کاربری ساده و ظاهری شیک، نشان از توجه گروه نرم افزار کامیشا به مقولات UI-UX در طراحی این نرم افزار بوده است.

 

در نتیجه

ما در این بلاگ تلاش کردیم که کنار هم با مهمترین و بهترین نرم افزار های حسابداری آشنا شویم علاوه بر آن متوجه مفهوم حسابداری و نرم افزار حسابداری نیز شدیم. اگر شما نیز تا به امروز با نرم افزاری کار کرده اید یا از پکیج های دیگر استفاده کرده اید در بخش دیدگاه برای ما بنویسین. در نظر داشته باشید که استفاده از نرم افزار حسابداری خوب مثل استفاده از یک مشاوره مالی حرفه ای است.

موفق و پر سود باشید