20
تیر

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

با افزایش دسترسی افراد به اینترنت و روند رو به رشد آن، بازاریابی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بازاریابی همیشه برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب بوده است. امروز، این بدان معناست که شما باید افراد را در جایی که در حال گذراندن وقت خود هستند هدف بگیرید، این مکان مکانی جزء اینترنت نمی باشد. بنابراین بازاریابی آفلاین دیگر به اندازه گذشته موثر نیست و شما باید با رویکردی نو به سمت بازاریابی دیجیتال حرکت کنید، اولین گام برای حرکت در هر مسیری شناخت آن مسیر است، پس قبل از شروع حرکت باید با معنا و مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بنا بر گفته های نیل پتل (Neil Patel) که به گفته مجله فوربز جزء 10 دیجیتال مارکتر برتر دنیاست:

دیجیتال مارکتینگ به هرگونه‌ای از بازاریابی محصولات و خدمات می گویند که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

بازاریابی دیجیتال به هر استراتژی بازاریابی اطلاق می شود که از یک دستگاه الکترونیکی استفاده می کند که ممکن است به اینترنت متصل باشد یا نباشد. حتی تبلیغات رادیویی و تبلیغات تلویزیونی نیز استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هستند، اگرچه بازاریابی دیجیتال تکامل یافته است و استراتژی‌های جدید می‌توانند بسیار مؤثرتر باشند.

طبق این تعریف، دیجیتال مارکتینگ مفهوم نسبتاً جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا مربوط به پیش از 100 سال پیش می‌شود . رادیو سال ۱۸۹۶ اختراع شده است 10 سال زمان برد تا رادیو به محصولی عمومی تبدیل شود و اکثر مردم آن را تهیه کنند و از آن جا بود که به فکر تبلیغات نیز افتادند. اولین تبلیغات به یک اجرای اُپرا مربوط بود که بعد از پخش فوراً بلیط‌­های آن اجرا فروخته شد و همان روز دیجیتال مارکتینگ متولد شد.

تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)

بازاریابی سنتی به تبلیغاتی شامل آگهی‌ها، بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات روزنامه‌ها و غیره می‌پردازد. در این روش هزینه‌های تبلیغاتی بسیار گران و گزاف هستند و چون نمی‌توان جامعه خاصی را هدف قرار داد، گاهی این هزینه‌ها هدر می‌روند. اندازه‌گیری نتایجی که از این نوع بازاریابی عایدتان می‌شود بسیار سخت و دشوار است. همچنین این روش برای برندسازی به دلیل مشخص نبودن جامعه هدف، چندان مناسب نیست.

در مقابل بازاریابی دیجیتال روشی مدرن است که در آن محصولات و خدمات‌تان را با روش‌هایی مثل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، سئو، PPC یا تبلیغات کلیکی، تبلیغات در موتورهای جستجو (SEM) و … تبلیغ می‌کنید. در این نوع بازاریابی هزینه‌ها بسیار مقرون به صرفه هستند و به دلیل امکان هدف‌گیری مشخص مشتری، برندسازی بسیار کارآمد و سریع است. همچنین اندازه‌گیری بازاریابی دیجیتال با کمک ابزارهای تحلیلی آسان است.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که کدام استراتژی برای کسب‌و‌کارتان مناسب‌تر است؟ در پاسخ باید بگوییم که باید هدف شما به طور واضح از فرآیند بازاریابی‌تان مشخص باشد.

اگر می‌خواهید به گروه خاصی از افراد در هر کجا که هستند، دسترسی پیدا کنید و درعین‌حال هزینه‌ها را پایین نگه‌دارید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه خواهد بود. انجام این کار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله اطلاعات ارزشمندی را در مورد مخاطبان خود جمع‌آوری کنید تا بتوانید کمپین‌های بازاریابی موثر‌تری ایجاد کنید.

بااین‌حال، هنوز هم جایی برای بازاریابی سنتی وجود دارد. اگر می‌خواهید به مخاطبان مسن‌تر یا مخاطبان محلی دسترسی پیدا کنید، روش‌های بازاریابی سنتی ممکن است سازنده‌تر و بهتر از روش‌های بازاریابی دیجیتال باشند. اگرچه ممکن است این روش‌ها «قدیمی» به نظر برسند؛ اما دلیل اینکه هنوز هم این نوع تبلیغات را در اطراف خود می‌بینید این است که برای بعضی از کسب‌و‌کارها خوب جواب می‌دهند و کارآمد عمل می‌کنند.

وقتی در نظر می‌گیرید که کدام استراتژی بازاریابی برای کسب‌وکار شما بهترین است، مخاطبان خود را در نظر بگیرید که چه علایقی را دنبال می‌کنند و اطلاعات خود را از کجا می‌گیرند و از آن برای تصمیم‌گیری استفاده کنید. هنگام تصمیم‌گیری بین بازاریابی سنتی و دیجیتال مارکتینگ، لزوماً درست نیست که یکی از آن‌ها بهتر از دیگری باشد؛ زیرا اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. شما باید به ‌طور کامل کسب‌و‌کار و مخاطبان خود را بشناسید تا استراتژی‌ای را انتخاب کنید که برای شما بهتر است.

تفاوت بازاریابی دیجیتال (آنلاین) و بازاریابی سنتی (آفلاین)

انواع کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. این کانال‌ها پلتفرم‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان هدفی که متناسب با برند، محصول یا خدمات‌تان هستند، استفاده کنید و به اهداف بازاریابی خود نزدیک شوید.

به خاطر داشته باشید که هیچ نوع ذاتاً بهتر از دیگری نیست؛ بسته به شرایط و نیازهایتان باید بدانید که از کدام کانال بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و سپس بهترین شیوه‌ها را برای رسیدن به یک هدف خاص اجرا کنید. بیشتر اهداف شما احتمالاً مربوط به ایجاد سرنخ، افزایش آگاهی از برند، بهبود نرخ تبدیل و در نهایت، فروش بیشتر خواهد بود. به‌علاوه شما می‌توانید ترکیبی از استراتژی‌ها را برای اهداف مختلف در نظر بگیرید و با هم ترکیب کنید.

در ادامه به هرکدام از این شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم و خواهید دید که کدام‌یک بیشترین پتانسیل را برای رفع نیازهای کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر مخاطبان خود را شناسایی کرده و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید. در حقیقت برخلاف تبلیغات فیزیکی، محدودیتی در شناخت، دسته‌بندی، ارسال پیام و دریافت فیدبک از مخاطبانتان و حتی چگونگی رفتارشان نخواهید داشت.

بازاریابی ایمیل یکی از بسترهای دیجیتال مارکتینگ است. فکر می‌کنید که چقدر هزینه دارد؟ حالا همین را با روش فیزیکی که در آن نامه‌های متعددی را باید به آدرس‌ها و شهرهای مختلف ارسال کرده، مقایسه کنید. هزینه کدام یک بیشتر است؟ از هر جهتی نگاه کنید، استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال نه تنها فقط مقرون‌به‌صرفه تر است، بلکه بازگشت سرمایه سریع‌تری هم دارد.

موتورهای جست‌وجو به بزرگی برند نگاه نمی‌کنند؛ آن‌ها به فعالیت‌های انجام شده در بستر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و کیفیت آن‌ها توجه می‌کنند. در حقیقت باید گفت که بازاریابی در بستر دیجیتال باعث می‌شود تا حتی یک برند کوچک بتواند به راحتی با تدوین استراتژی درست و انجام گام‌های اولیه و قوی، با برندهای هم صنف اما بزرگ خود به راحتی رقابتی کرده و حتی از آن‌ها پیشی بگیرد.

شما چقدر می‌توانید نتیجه تأثیر یک بازاریابی و تبلیغات فیزیکی را اندازه‌گیری کنید؟ به هیچ طریقی جز با ارسال فرم یا پرسش از مشتری در خصوص اینکه چگونه پیدایتان کرده است. حالا اگر نمایشگاهی باشد، در آن وقت شاید بتوان گفت که تا حدی فعالیت‌های تبلیغاتی قابل اندازه‌گیری کنند. در صورتی خدمات و فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ کاملاً قابل اندازه‌گیری هستند. حتی می‌توان تأثیر کوچک‌ترین اقدام را هم اندازه‌گیری کرد.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

9 روش روز بازاریابی دیجیتال: چه زمانی و چگونه از آنها استفاده کنیم؟

امروزه بازاریابی دیجیتال یکی از مهم ترین ابتکارات استراتژیک برای کسب و کارها است. بسیاری از مردم برای کسب اطلاعات در مورد مشاغل و محصولات به اینترنت مراجعه می کنند زیرا مصرف کنندگان دوست دارند در مورد خرید خود آموزش ببینند. استفاده از استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ کسب‌وکار و محصولات خود به صورت دیجیتالی به شما کمک می‌کند از طریق کانال‌هایی که در حال حاضر با آن‌ها درگیر هستند به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی دیجیتال زمانی مهم است که رقابتی و مرتبط با صنعت شما باشد. اگر کسب و کار شما هیچ حضور اینترنتی یا دیجیتالی ندارد، فرصت های بی شماری را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از دست می دهید.

انواع دیجیتال مارکتینگ
types of digital marketing

انواع دیجیتال مارکتینگ

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می توانید از آنها برای افزایش دسترسی مخاطبان خود استفاده کنید. استفاده از چندین کانال دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی جامع ایجاد کنید که بهترین نتایج را به همراه دارد.

برای کمک به شما در تعیین استراتژی های بازاریابی دیجیتال که ممکن است برای کسب و کار شما بهترین کار را داشته باشد، در اینجا شش مورد از موثرترین انواع بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

 مارکتینگ محتوا
content marketing

مارکتینگ محتوا

بازاریابی محتوا به محتوای اطلاعاتی و ارزشمند مانند پست‌های وبلاگ، ویدیوهای آموزشی و سایر مطالب آموزشی اشاره دارد. این نوع بازاریابی به شما کمک می کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و به سوالات آنها پاسخ دهید. همچنین می تواند به ایجاد سرنخ و بستن فروش کمک کند.

محتوا باید به طور منظم با در نظر گرفتن مخاطب هدف منتشر شود. در حالت ایده آل، برند شما با انتشار محتوای باکیفیت و قابل اعتماد، به صدای قابل اعتمادی در صنعت تبدیل می شود. شما می خواهید که مخاطبان شما ابتدا برای کسب اطلاعات در مورد آخرین روندهای صنعت به سراغ شما بیایند.

مزایا:

  • بدون هزینه است.
  • محتوا یک گزینه بسیار متنوع است. به شما این امکان را می دهد تا با آموزش، سرگرمی و الهام بخشیدن به مخاطبان، برند خود را بسازید.
  • این به همه انواع دیگر بازاریابی دیجیتال دامن می زند.

نکات قابل توجه:

  • رقابت زیاد است، زمان زیادی برای رتبه بندی ارگانیک برای کلمات کلیدی هدف نیاز است.
  • ثبات و کیفیت بالا برای موثر بودن حیاتی است. محتوای شما باید در حین برندسازی و دستیابی به اهداف تجاری شما، نیازهای مشتریان شما را برآورده کند.

مراحل بعدی

  • طراحی یک استراتژی محتوای ساده و موثر کلید شروعی امیدوارکننده است:
  • 4 تا 5 موضوع اصلی را با توجه به نیازهای مشتری و آنچه که نام تجاری شما می خواهد انتخاب کنید.
  • فرمت‌ها را تعیین کنید: ویدیو، صدا، مقاله یا موارد دیگر.
  • کانال هایی را که برای ارسال هر قسمت از محتوا استفاده می کنید، نهایی کنید.
بهینه سازی موتورهای جستجوگر
SEO

بهینه سازی موتورهای جستجوگر

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)، استراتژی ایجاد محتوا به گونه ای است که موتورهای جستجو مانند گوگل صفحه شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنند.

گوگل از الگوریتم هایی استفاده می کند تا تصمیم بگیرد که چقدر صفحه شما با کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربر مرتبط است. این الگوریتم‌ها اغلب به‌روزرسانی می‌شوند و استراتژی‌های سئو باید به همان میزان منظم تنظیم شوند تا مؤثر باقی بمانند.

وقتی به درستی انجام شود، تلاش های سئو صفحه شما را در بالای SERP قرار می دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را به ارمغان می آورد.

مزایا

  • باعث افزایش دید برند می شود.
  • در مقایسه با PPC مقرون به صرفه است.

نکات قابل توجه:

  • سئو به محتوا و فناوری بستگی دارد.
  • تغییر الگوریتم های گوگل ممکن است مانع تلاش شما شود.
  • سئو کار به زمان نیاز دارد.

مراحل بعدی

  • سئو با محتوای خوب شروع می شود. یک استراتژی محتوای خوب را دنبال کنید و برای کشف آنچه مردم جستجو می‌کنند، جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • در مورد توصیه های Google برای محتوا به روز باشید.
  • مبتدیان افزونه ای را انتخاب می کنند که به آنها در بهینه سازی سایتشان کمک می کند (مثلاً Yoast برای وردپرس).
بازاریابی موتورهای جستجو/پرداخت به ازای کلیک
pay per click

بازاریابی موتورهای جستجو/پرداخت به ازای کلیک

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM به تبلیغات پولی اشاره دارد که در بالای SERP ظاهر می شوند. هزینه این تبلیغات معمولاً به تعداد کلیک‌هایی که پیوند دریافت می‌کند بستگی دارد، بنابراین «پرداخت به ازای هر کلیک».

وقتی برای این اسلات های برتر SERP پرداخت می کنید، برچسب “تبلیغ” در کنار URL شما ظاهر می شود. علیرغم آگاهی مصرف کنندگان مبنی بر اینکه اینها تبلیغات هستند، بسیاری هنوز روی این پیوندها کلیک می کنند و این می تواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار موثر باشد.

مزایا

  • به دستیابی سریع به رتبه برتر کمک می کند.
  • زمان کارآمد است.

نکات قابل توجه:

  • هدف قرار دادن کلمات کلیدی محبوب اغلب می تواند گران باشد.
  • اکثر مردم نسبت به تبلیغات در نتایج جستجو شک دارند و ترجیح می دهند به نتایج جستجوی طبیعی اعتماد کنند.

مراحل بعدی

  • برای تولید سرنخ های بیشتر می توانید PPC را انتخاب کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید و سپس با ترکیبات مختلف هدف آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی جواب می دهد.
بازاریابی موتورهای جستجو/پرداخت به ازای کلیک
social media marketing

مارکتینگ رسانه های اجتماعی

با بازاریابی رسانه های اجتماعی، پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان یک کانال بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. تبلیغات را می توان برای دستیابی به مخاطبان جدید خریداری کرد، یا می توانید یک نمایه برای کسب و کار خود در هر پلتفرم رسانه اجتماعی ایجاد کنید و پست هایی برای تبلیغ محصولات جدید، فروش یا محتوای تازه منتشر شده ایجاد کنید.

اینکه از کدام پلتفرم رسانه اجتماعی استفاده خواهید کرد به نوع مخاطبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، طبق تحقیقات پیو، اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان 25 تا 29 ساله بهترین است، در حالی که این 65+ را می توان از طریق فیس بوک به دست آورد.

مزایا

  • نرخ تبدیل بالایی دارد.
  • وقتی مردم محتوای شما را دوست دارند، نظر می دهند و به اشتراک می گذارند، تلاش ها به سرعت افزایش می یابد.
  • تبلیغات فیس بوک/اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که بخش های خاصی از مشتریان را هدف قرار دهید و پیام خود را به افراد مناسب منتقل کنید.

نکات قابل توجه:

  • رسانه های اجتماعی چالش برانگیز است. الگوریتم هر از چند گاهی تغییر می کند. در کنار آن، فرمت های محتوای جدید به طور مکرر معرفی می شوند. شما باید دائما برای به روز رسانی اسلحه بگیرید.
  • اگرچه پست کردن در رسانه های اجتماعی ساده به نظر می رسد، اما برای انجام مداوم و کارآمد آن به برنامه ریزی استراتژیک و اختصاص زمان کافی نیاز دارید.

مراحل بعدی

  • کانال های اجتماعی خود را بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود قرار دهید. درباره ایجاد محتوای خود، قالب و کانال هایی که ایده های خود را توزیع می کنید، تصمیم بگیرید. این تکنیک بازاریابی از شما می خواهد که تقویمی ایجاد کنید که در آن بتوانید روزهای ارسال در یک کانال خاص و روزهای ارسال در کانال دیگر را مشخص کنید. از آنجایی که رسانه های اجتماعی یک پلتفرم تعاملی هستند، شما باید علاوه بر انتشار محتوای با کیفیت، به مشتریان خود نیز پاسخ دهید. گفتگوهای واقعی به جلب اعتماد و بهبود وفاداری به برند کمک می کند.
مارکتینگ وابسته و اینفلوئنسر
influencer marketing

مارکتینگ وابسته و اینفلوئنسر

کار با یک وابسته یا اینفلوئنسر می‌تواند به افزایش دسترسی مخاطبان شما از طریق تعامل با مخاطبان موجود کمک کند. برای یک رابطه موثر وابسته/اینفلوئنسر، سعی کنید با فردی کار کنید که در صنعت شما شناخته شده و مورد احترام است. آنها می توانند محتوایی برای تبلیغ کسب و کار یا محصول شما ایجاد کنند و پیوندی به وب سایت شما به اشتراک بگذارند. هر بار که یک فروش تکمیل می شود، یا روی یک پیوند کلیک می شود، اینفلوئنسر/وابسته یک رشوه دریافت می کند.

مزایا

  • شما از امتیاز مخاطبان موجود اینفلوئنسر برخوردار هستید. بنابراین، لازم نیست منتظر بمانید تا خودتان یکی بسازید.
  • ارتباط با یک شخصیت محبوب به شما این امکان را می دهد که دنبال کنندگان و مشتریان واقعی به دست آورید.

نکات قابل توجه:

  • فقط پرداخت مبلغ بالا برای شراکت با اینفلوئنسرها نیست. شما باید بر اساس مخاطبان و برند خود در مورد اینفلوئنسر مناسب تصمیم بگیرید و راه های معتبری برای مشارکت با آنها بیابید.
  • بی اعتمادی اینفلوئنسرها در حال افزایش است و شما باید در پرداخت هزینه تبلیغات به آنها دقت و شفافیت داشته باشید.

مراحل بعدی

  • آنچه از کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود انتظار دارید را نهایی کنید. فهرستی از اینفلوئنسرهای احتمالی ایجاد کنید که به نظر می‌رسد با برند شما همخوانی خوبی دارند. با آنها تماس بگیرید و شرایط خود را با در نظر گرفتن شرایط آنها مذاکره کنید.
ایمیل مارکتینگ
email marketing

ایمیل مارکتینگ

وقتی شخصی از وب سایت یا کسب و کار شما بازدید می کند، از او دعوت کنید تا به لیست مشترکین ایمیل بپیوندد. با اجازه آنها، می توانید ایمیل هایی در مورد فروش، رویدادهای ویژه یا انتشار محصولات ارسال کنید. بازاریابی ایمیلی اغلب دست کم گرفته می شود و طبق گفته بازاریابی لایف، به ازای هر دلاری که صرف بازاریابی ایمیلی می شود، تقریباً 40 دلار درآمد حاصل می شود.

مهمترین بخش این کانال بازاریابی دیجیتال این است که باید برای مخاطبان شما ارزش ارائه کند. به آنها موارد انحصاری ارائه دهید که آنها در هیچ جای دیگری دریافت نخواهند کرد، و می توانید یک رابطه سودمند متقابل ایجاد کنید که وفاداری به برند را افزایش می دهد.

اکنون که انواع بازاریابی دیجیتال را فهمیدیم، اجازه دهید در ادامه به جزئیاتی مانند زمان و نحوه استفاده از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال نگاه کنیم.

مزایا

  • در میان چندین نوع بازاریابی دیجیتال، این یکی مستقل از هر گونه الگوریتم در حال تغییر است.
  • ارتباط مداوم با لیست ایمیل به شما امکان می دهد روابط خود را تقویت کنید و احتمالاً زمانی که قصد خرید دارند شما را در ذهن خود نگه می دارند.

نکات قابل توجه:

  • اغلب مشتریان ایمیل ها را باز نمی کنند.
  • پیدا کردن راه هایی برای افزودن ارزش به گونه ای که مشتریان لغو اشتراک نکنند دشوار می شود.

مراحل بعدی

  • یک نرم افزار ایمیل مانند ConvertKit، GetResponse یا Mailchimp را انتخاب کنید.
  • ایمیل های مشتری هدف خود را جمع آوری کنید.
  • به آنها دلیلی برای انتخاب نامه های خود بدهید، مانند ارائه راهنمای گام به گام پی دی اف و قالب های طراحی رایگان.
  • به مقررات توجه کنید.
  • ثبات را حفظ کنید و به طور منظم از طریق خبرنامه هفتگی با لیست خود تماس بگیرید. به جای تبلیغات و پیام های فروش، به محتوای خود ارزش بیافزایید.
موبایل مارکتینگ
mobile marketing

موبایل مارکتینگ

طبق تحقیقات گوگل، 27 درصد از مردم در سراسر جهان از جستجوی صوتی تلفن همراه استفاده می کنند. سفر مصرف کننده موبایل در حال افزایش تصاعدی است. بازاریابی دیجیتال به همان اندازه که وفاداری نیاز به فوریت دارد، و تلفن های هوشمند یکی از فوری ترین شرکای حل مشکل در هر کجا و در هر زمان هستند.

 

بازاریابی موبایلی برای برندهایی که مایلند در کنار مشتریان خود باشند، الزامی است. این نیاز به بازاریاب دارد که هر کاری را که روی دسکتاپ انجام می دهد با موبایل تطبیق دهد. همچنین باید در کارهای خاص موبایل مانند تبلیغات درون برنامه ای، پیامک و برنامه های پیام رسانی اجتماعی کارآمد باشید. برای برندهایی که مخاطبان جوان تری را هدف قرار می دهند بسیار مهم است.

مزایا

  • این روزها مشتریان زمان بیشتری را نسبت به رایانه های رومیزی/لپ تاپ خود صرف تلفن های همراه می کنند. بنابراین، بازاریابی موبایلی به رسیدن به جایی که بیشتر وقت خود را صرف می کنند کمک می کند.
  • می‌توان آن را با حصار جغرافیایی یا بخش‌های خاص مخاطب هدف‌گذاری کرد.

نکات قابل توجه:

  • فضا در مقایسه با کامپیوترها کوچک است.
  • تبلیغات موبایلی نرخ کلیک پایینی دارند.
  • مردم اغلب از وقفه های پیام های بازاریابی در هنگام برقراری ارتباط خوششان نمی آید.

مراحل بعدی

  • بهینه سازی وب سایت و محتوای خود برای موبایل یک پیش نیاز است. باید در همه دستگاه ها کار کند و خوب به نظر برسد. شما می توانید یک برنامه ایجاد کنید، بازاریابی پیام رسان فوری را بپذیرید، و خدماتی را با مکان یابی جغرافیایی ارائه دهید. چند نکته سریع برای قدم بعدی شما عبارتند از:
  • همه چیز را ساده و کوتاه نگه دارید.
  • از متن واضح و دکمه های بزرگ استفاده کنید.
  • برای انتقال پیام خود به افرادی که سیستم صوتی را خاموش کرده‌اند، زیرنویس‌هایی روی ویدیوهای خود قرار دهید.
ویدئو مارکتینگ
video marketing

ویدئو مارکتینگ

در سناریوی سریع امروزی، ویدئوهای کوتاه و سریع در جذب مشتری سریعتر از متن هستند. محتوای ویدیویی زنده یا از پیش ضبط شده، چه آموزشی باشد چه سرگرم کننده، یک گزینه دیجیتال مارکتینگ قابل اعتماد است. امروزه بیش از 2 میلیارد نفر در هر ماه در یوتیوب به دنبال چیزی می گردند. این یک فرصت امیدوارکننده برای دستیابی به مشتریان جدید است و استراتژی های بازاریابی ویدیویی نتایج را در سراسر قیف بازاریابی هدایت می کند.

80 درصد از مشتریان موتورهای جستجو و ویدیوها را برای اطلاع از محصولات و بررسی نظرات انتخاب می کنند. 55 درصد از مصرف کنندگان قبل از خرید این کار را انجام می دهند.

مزایا

  • ویدئوها می توانند ارتباط عاطفی با توده ها ایجاد کنند و پیام شما را به طور موثر پخش کنند.
  • آنها بیشتر از متن یا تصاویر به یاد ماندنی هستند.
  • فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین – همه کانال ها محتوای ویدیویی را برای افزایش دسترسی و تعامل و در نتیجه رتبه بالاتر در نتایج جستجو تحت فشار قرار می دهند.

نکات قابل توجه:

  • جلب توجه بینندگان در چند ثانیه چالش برانگیز می شود. کاربران به سرعت به محتوای بعدی در فید خود می روند.
  • ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا زمان، پول و مهارت را مصرف می کند.

مراحل بعدی

  • ویدیو را به بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خود تبدیل کنید. مشخص کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید الهام بخش، آموزش یا سرگرمی اضافه کنید. تمرکز بر اهدافتان به شما کمک می کند تا سریعتر به اهداف بازاریابی خود برسید. در ابتدا، شما به کمال یا ارزش تولید بالا نیاز ندارید. به نور و صدا توجه کنید تا ویدیوهای خود را شفاف و حرفه ای کنید.
مارکتینگ صوتی
audio marketing

مارکتینگ صوتی

رادیو از دوران طلایی پخش تجاری مورد علاقه مشتریان بوده است. از دهه 1920 تا به امروز، بخشی از مردم هنوز به طور مرتب به رادیو گوش می دهند و از رادیوهای سنتی به رادیو اینترنتی تغییر می دهند. کانال هایی مانند Spotify به پیشرفت بازاریابی صوتی کمک می کنند. بازاریابی صوتی بسیار گسترده تر است زیرا شامل پادکست ها و دستیارهای خانه هوشمند مانند Google Home یا Amazon Alexa می شود.

پادکست ها به طور فزاینده ای مصرف می شوند و مخاطب را از رادیو دور می کنند. مردم هنگام کار کردن یا انجام سایر مکانیک ها آنها را ترجیح می دهند. برای بازاریابی صوتی، باید عادات مخاطبان هدف خود را درک کنید. به فعالیت هایی که ممکن است در حین گوش دادن به فایل های صوتی شما انجام دهند فکر کنید. به این ترتیب، می توانید بازاریابی صوتی را به یک فرصت فروش بزرگ برای برند خود تبدیل کنید.

مزایا

  • چه رادیو و چه پادکست، بازاریابی صوتی یک رسانه مناسب برای درخواست و در حال حرکت برای مخاطبان شلوغ ارائه می دهد.
  • تولید محتوای صوتی آسان تر و ارزان تر از ویدیو است.

نکات قابل توجه:

  • شنوندگان چندوظیفه ای ممکن است مشغول شوند و ممکن است قدم بعدی را بردارند.
  • بازاریابی از طریق دستیارهای خانه هوشمند هنوز در مرحله آزمایشی است و منحنی یادگیری شدیدی وجود دارد.
  • شانس کمتر برای بازگشت فوری سرمایه.

مراحل بعدی

  • با تصمیم گیری در مورد اهداف و ترجیحات خود شروع کنید – ایجاد یک تبلیغ رادیویی، راه اندازی یک پادکست یا انتخاب دستیارهای خانه هوشمند. به مخاطبان هدف خود و اینکه آنها وقت خود را در کجا می گذرانند فکر کنید. بهترین کانال را انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. شما می توانید راه هایی برای استفاده از محتوایی که در حال حاضر دارید پیدا کنید.

چه زمانی و چگونه از انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ استفاده کنیم؟

بسته به مرحله ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد، استراتژی های مختلف دیجیتال مارکتینگ به شما خدمات بهتری خواهند داد.

برای کسب‌وکارهای جدیدی که به دنبال گسترش دامنه مخاطبان خود هستند، SEM، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی وابسته/اینفلوئنسر می‌توانند به شما کمک کنند تا به سرعت به مخاطبان جدید برسید.

هنگامی که مخاطب ایجاد کردید، روی ایجاد محتوای ارزشمند و افزایش وفاداری به برند از طریق کانال هایی مانند بازاریابی ایمیلی تمرکز کنید. این محتوا را با در نظر گرفتن SEO ایجاد کنید تا وب سایت شما همچنان به جذب ترافیک ارگانیک جدید ادامه دهد.

برای انتقال استراتژی بازاریابی دیجیتال خود به سطح بعدی، در یک دوره آموزشی مانند دوره آموزشی بازاریابی دیجیتال Simplilearn سرمایه گذاری کنید. چنین برنامه ای تمام اطلاعاتی را که برای ساخت موثرترین استراتژی ممکن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

چه نوع دیجیتال مارکتینگی برای کسب و کار شما بهترین است؟

انتخاب بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما می تواند دشوار باشد و ممکن است آزمون و خطا وجود داشته باشد. یکی از ضروری ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، مخاطبان شما هستند. سعی می کنید به چه کسانی برسید و آنها کجا به دنبال اطلاعات هستند؟

اگر می خواهید توجه مخاطبانی را که اطلاعات زیادی در مورد صنعت دارند به خود جلب کنید، محتوای اطلاعاتی عمیق، ارزش ایجاد می کند و آنها را جذب می کند.

اگر در تلاش برای دستیابی به مخاطبان جوان هستید، یکی از مفیدترین ابزارهای موجود در دسترس شما رسانه های اجتماعی است. دریابید که کدام نوع از پلتفرم های بازاریابی دیجیتال در بین مخاطبان هدف شما محبوب ترین هستند و بازاریابی را از آنجا شروع کنید.

 

با دیجیتال مارکتینگ شروع به دیدن نتایج کنید.

در مورد ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر، هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. هر کسب و کاری نیازمندی ها و مخاطبان خاص خود را دارد. هنگام ایجاد استراتژی خود با استفاده از مثال هایی از استراتژی های بازاریابی آنلاین در این مقاله، این نیازها و آن مخاطبان را در ذهن داشته باشید. با یک استراتژی بازاریابی دیجیتال خوب، نتایج سریعی را مشاهده خواهید کرد که به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند.