بهترین نرم افزار ادیت و ویرایش ویدیو (فیلم) در کامپیوتر
23
شهریور

بهترین نرم افزار ادیت و ویرایش ویدیو (فیلم) در کامپیوتر

بهترین نرم افزارهای ادیت و ویرایش ویدیو (فیلم) در کامپیوتر، ویدئو بخش مهمی و ضروری از هر استراتژی بازاریابی است. حدود 80 درصد از بازاریابان معتقد هستند که ویدیو به آن ها کمک می کند فروش را افزایش دهند و بالا ببرند و 81 درصد از بازاریابان تا آن جا پیش رفته اند که از رسانه های پولی برای تبلیغ ویدیو ها در فیس بوک استفاده می کنند. کاربران و مخاطبان هم ویدیو را دوست دارند، به طوری که 54٪ از مردم مایل اند بازاریابان محتوای ویدیویی بیشتری تولید کنند و ویدیو های رسانه های اجتماعی تا 1200٪ بیشتر از محتوای متنی و تصویری ترکیب شده، اشتراک گذاری می شوند. همان طور که بعضی از بازاریابان می گویند، اگر محتوا پادشاه است، ویدئو تاج است؛ اما اگر یک استودیوی ویدیویی یا یک کارمند یا نیروی داخلی از متخصصان ویدیو برای ضبط و ویرایش ویدیو های خود ندارید، چه کاری باید انجام دهید؟ در حال حاضر، ساختن ویدیو های باکیفیت به تنهایی، بدون کارکنان داخلی یا سفارش کار به بیرون برای بازاریابی ویدیویی، آسان ‌تر از همیشه است. در این بلاگ، ما قصد داریم 10 تا از بهترین نرم افزار های ویرایش و ادیت ویدیو را برای مبتدیان به اشتراک بگذاریم که می توانید از آن ها برای ایجاد محتوای ویدیویی به صورت حرفه ای استفاده کنید تا استراتژی بازاریابی محتوای خود را به سطح بالاتری لول آپ کنید. پس با ما تا انتهای بلاگ همراه باشید.

سخت افزار و نرم افزار مناسب برای ویرایش ویدیو

سخت افزار و نرم افزار مناسب برای ویرایش ویدیو

در نظر داشته باشید که سخت افزار خود را به درستی انتخاب کنید. ویرایش و ادیت ویدیو می ‌تواند برای کامپیوتر شما یک فرایند سخت و طاقت فرسا باشد، کامپیوتر مناسب برای ویرایش دارای یک پردازنده چند هسته ای، رم فراوان و یک درایو SSD خواهد بود. (رم 16 کافی ست و گرافیک 1 گیگابایت)

بسیار باید در انتخاب نرم افزار مناسب توجه بسیاری کرد. “Final Cut Pro X” یا imovie انتخاب ما برای بهترین نرم ‌افزار ادیت ویدیو (فیلم) برای مک است. و همان طور که در مورد اپل حدس می زنید، استفاده از ویرایشگر بسیار آسان است. ابزار های Group کردن، گزینه‌ های افکت و روشی ساده را احتیاج داریم که بتوانید صدا را اضافه و ویرایش کنید. برای ویندوز توصیه ما Adobe Premiere Pro است. سیستم Adobe دارای قابلیت‌ و ویژگی های بیشتری و کمی بصری ‌تر است. پریمیر پرو می ‌تواند تعداد آهنگ ‌های ویدیویی بدون پوشش را کنترل کند، که تقریبا می‌ توانند از هر منبعی که فکرش را بکنید (فایل‌ها، نوارها، دوربین‌های همه استاندارده و حتی واقعیت مجازی) وارد شوند که بسیار حائز اهمیت است.

نوشتن سناریو یا داستان برای ادیت و ویرایش ویدئو

نوشتن سناریو یا داستان برای ادیت و ویرایش ویدئو

هر بار روی یک ایده متمرکز شوید. ایده کلیدی ویدیوی (ویدئو) شما چیست و روی آن تمرکز کنید. با چسبیدن به یک موضوع یا مشکل در یک زمان، می توانید ویدیویی فشرده تر و آموزنده تر ایجاد کنید و در نتیجه سعی نکنید روی چندین پروژه یا کار فکر کنید و حتما روی همان ویدیو اصلی تمرکز داشته باشید.  سعی کنید با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید. ویدیو یک مکالمه است. هنگام نوشتن فیلمنامه خود به این فکر کنید که چه سوالات، افکار و احساساتی در ذهن بیننده می گذرد و آن ها را پیگیری کنید.

مدیریت فایل

مدیریت فایل

برای ویرایش موفق ویدیو (فیلم)، باید سازماندهی شده باشید. فایل‌ های زیادی وجود دارند که در یک ویدیو حضور دارند، و سازماندهی شدن تنها راه برای ادیت و ویرایش کارآمد است. گروه بندی فایل ها، نام‌گذاری فایل ‌ها و مرتب‌سازی بر اساس نوع فایل از جمله ترفند هایی است که ما برای سازماندهی کار خود استفاده می‌ کنیم. همچنین، ویژگی نوار جستجو را در Adobe Premiere Pro فراموش نکنید. شما می توانید از این ابزار برای کمک به مکان یابی فایل های مورد نظر خود استفاده کنید که بسیار کاربردی و جذاب به نظر می رسد.

یک راه دیگر که می توانید سریعتر کار کنید، استفاده از هارد دیسک های خارجی برای ذخیره فیلم خود است، بنابراین می توانید حافظه بیشتری از رایانه ی خود را آزاد کنید. توصیه می کنیم هارد دیسک هایی را انتخاب کنید که می توانند از طریق USB 3.0 یا Thunderbolt به آن متصل شوند تا انتقال سریعتر فایل انجام شود.

همچنین، در نظر بگیرید که RAM خود را به این کار اختصاص دهید تا بتوانید از مقدار بیشتری از آن برای ادیت استفاده کنید. و یک ماوس بازی تهیه کنید که به شما امکان می دهد فرایند های ویرایش خاصی را برای دکمه های آن تنظیم کنید.

انتخاب فایل های صحیح

انتخاب فایل های صحیح

امروزه بینندگان صرف نظر از اینکه چه محتوایی را تماشا می کنند، به تصاویر و ویدیو های با کیفیت بالا عادت کرده اند. برای استفاده باید تصاویر با کیفیت و فیلم های استوک را پیدا کنید که با ویدیویی که در حال ادیت آن هستید مطابقت داشته باشد. معمولا، شما می خواهید از فیلمی استفاده کنید که حداقل 1080p یا بالا تر باشد. ویدیو های با وضوح پایین تر هم کار می کنند، اما در نتیجه کیفیت محصول نهایی قابل توجه خواهد بود. راجع به عکس‌ ها، می‌ توانید از تصاویر بزرگ و باکیفیت، از انواع فایل‌های png. یا .jpg استفاده کنید.

انتخاب صدای مناسب

انتخاب صدای مناسب

در نظر داشته باشید که اگر سطح صدا درجه یک باشد، اکثر ما ویدیویی (فیلم) با کیفیت کمتر از HD را تحمل می کنیم. اما، اگر صدای ویدیو خوب نباشد، ویدیوی مورد نظر به طرز داغونی تأثیرگذار نخواهد بود. انتخاب صدای مناسب می تواند به آزمون و خطا نیاز داشته باشد. شما باید جلوه های صوتی را از کتابخانه صوتی و موسیقی انتخابی خود انتخاب کنید. با این حال، تا زمانی که آن ها را با هم نشنیدید، متوجه نخواهید شد که از تطابق موسیقی و ویدیو خوشتان بیاید یا خیر. تنها مطمئن شوید که وقت خود را صرف کرده و در نهایت محصولی خواهید داشت که به آن افتخار می کنید. همچنین باید از نقض کپی رایت آگاه باشید. اگر فقط موسیقی را از هر جایی که دوست دارید می برید، مشکلات قانونی مواجه می شوید. بهترین راه برای جلوگیری از این امر دریافت موسیقی از یک سرویس موسیقی بدون حق امتیاز است برای مثال ساندکلود می تواند گزینه مناسبی باشد.

ویرایش برای روایت یک داستان یا سناریو

به طور کلی وظیفه شما به عنوان یک ویرایشگر ویدیو، گفتن یک داستان است. فراتر از اصول اولیه بروید و از این فرصت استفاده کنید تا فیلم خود را از نظر زیبایی ‌شناختی دلنشین و به‌ طور چشمگیری جذاب کنید تا احساسات درست را برانگیزد و به طور موثر پیام مورد نظر خود را منتقل کنید. از دانش عملی و فنی خود برای رسیدن به این هدف استفاده کنید به جای اینکه فقط یک دسته از افکت ها را برای تحت تاثیر قرار دادن بینندگان خود اضافه کنید. همچنین از آزمایش عکس های مختلف نترسید مثلا انتخاب صدا، ویرایش ویدیو تا حد زیادی آزمون و خطا است. گاهی اوقات با آزمایش از چیز های جدیدی الهام می گیرید. اگر ارتباط بین عکس ‌ها درست به نظر نمی ‌رسد، با آن ها بازی کنید و آن ها را ویرایش دهید تا زمانی که ارتباط برقرار شود. اگر کلیپ بیش از حد جادار به نظر می ‌رسد، آن را محکم کنید تا سرعت ویدیو بالا برود. دلیل این که ادیتور های خوب بسیار ارزشمند هستند این است که آن ها هنرمند هستند و هیچ اصل مستقیمی وجود ندارد که یک ویدیوی خوب را ایجاد کند. همه چیز با حس و خلاقیت به وجود می آید.

انتقال ها یا همان Transitions

انتقال ها یا همان Transitions

اگر در حوزه ویرایش ویدیو تازه کار هستید، ممکن است بخواهید از یک انتقال سرگرم کننده بین عکس ها استفاده کنید. با این حال ممکن است یک ترفند مخرب نیز باشد. انتقال‌ ها حواس ‌شما را پرت می‌ کنند و از ویدیو دور می‌ شوید. راحت ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خیلی سریع صفحه را کاملا سیاه کنید و سریعا به موضوع اصلی برگردید. همان طور که گفته شد، معمولا یک برش تمیز بهترین انتخاب شما خواهد بود.

زیرنویس اضافه کنید

زیرنویس اضافه کنید

در نظر داشته باشید که زیرنویس گذاری کار جذابی نیست، اما برای موفقیت ویدیوی شما بسیار مهم و ضروری است. افزودن زیرنویس به ویدیو، آن را برای مخاطبان ناشنوا یا کم شنوا در دسترس تر می کند و همچنین به بهینه سازی موتور های جستجو کمک می کند.

10 نرم افزار ویرایش و ادیت ویدیو برای مبتدیان

در نظر داشته باشید که تقریبا هر شخصی می‌ تواند ویدیو (فیلم) های با کیفیت بالا و سطح حرفه‌ای را با یک گوشی هوشمند و  ابزار های مناسب ویرایش ویدیو ایجاد کند اما هزاران ابزار در بازار وجود دارد. اگر مبتدی هستید، چگونه بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو را برای خود پیدا می کنید؟ ما به شما یک لیست  ده تایی از بهترین نرم افزار ها را پیشنهاد داده ایم! مهم نیست که به دنبال ویرایش چه چیزی هستید (تبلیغات، ویدیوهای رسانه های اجتماعی، فیلم های کوتاه یا حتی یک فیلم کامل) پیدا کردن نرم افزار ویرایش ویدیو که همه قابلیت های مورد نیاز شما را داشته باشد و همچنان برای مبتدیان مناسب باشد، می تواند یک کار دلهره آور باشد. به گزینه های نرم‌افزار ادیت ویدیو در این فهرست پایبند باشید تا ابزار عالی را پیدا کنید که استفاده از آن آسان است، با سخت‌ افزار و نرم ‌افزار موجود شما سازگار است و ویژگی ها و پشتیبانی مورد نیاز شما را با قیمتی که می‌توانید بخرید ارائه می‌دهد.

_ نرم افزار OpenShot

OpenShot یک رابط کاربری آسان دارد که برای مبتدیان عالی است. این نرم افزار مجموعه عظیمی از قابلیت ‌های ویرایشی ندارد، اما برای مبتدیان برای ویرایش اولیه یک گزینه قوی است.  OpenShotبرای تغییر اندازه، برش، مقیاس گذاری، snapping و چرخش مفید است. در نظر داشته باشید که علاوه بر این ها، ویژگی‌ هایی مثل چرخش ستون ها، نقشه ‌برداری زمان، ویرایش صدا، مرحله‌بندی فریم و پیش‌نمایش هم‌زمان را خواهید یافت.

ویژگی های کلیدی

این نرم افزار دارای چندین ویژگی کلیدی است که اولین قابلیت، کشیدن و رها کردن است. همچنین دارای جلوه های ویدئویی مانند روشنایی، گاما، مقیاس خاکستری، رنگ و صفحه سبز نیز است. علاوه بر این ها، دارای لایه های نامحدود برای آهنگ های صوتی، فیلم های پس زمینه و واترمارک است به علاوه کارت های عنوان قابل تنظیم و قابلیت های انیمیشن Keyframe از دیگر ویژگی های این نرم افزار است.

_ نرم افزار Movavi Video Editor Plus (جدید و رابط کاربری راحت)

Movavi یک نرم افزار عالی ادیت ویدیو برای مبتدیان است. این نرم افزار شامل کنترل‌ های کشیدن و رها کردن، ویرایش صدا، انتقال، فیلتر ها است و می توانید به فرمت ‌های ویدیویی محبوب تبدیل کنید یا مستقیماً از نرم ‌افزار به اشتراک بگذارید. Movavi همچنین به کاربران این اجازه را می دهد که ویدیو ها را برش داده و به هم متصل کنند، عناوین سفارشی ایجاد کنند و صدا را با تصاویر هماهنگ کنند. از ویژگی و قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت کشیدن و رها کردن
  • معرفی داخلی، ویدئو، پس‌زمینه، موسیقی، صداها
  • فیلترها، انتقال ها و عناوین
  • انیمیشن فریم کلیدی ازعناوین، ویدیوهای همپوشانی

_ نرم افزار VSDC (بسیار محبوب و با سابقه)

VSDC یک نرم افزار ادیت ویدیو (فیلم) است که می تواند برای درست کردن فیلم با هر مقدار طول و پیچیدگی استفاده شود. می‌ توانید از VSDC برای پردازش تبدیل ‌های تصویر و ویدیو با وضوح زیر پیکسلی استفاده کنید و از بیش از 10 نوع ماسک برای پنهان کردن، محو کردن یا بر جسته کردن عناصر در ویدیوی خود استفاده کنید. ویژگی های کلیدی این نرم افزار شامل موارد زیر است.

  • export 4K و HD
  • ابزار تثبیت کننده ویدیو
  • آپلود کننده یوتیوب
  • قالب های سه بعدی
  • حالت های ترکیبی و فیلترهای مشابه اینستاگرام
  • ابزارهای تصحیح رنگ

_ نرم افزار Lightworks

Lightworks یکی از بهترین نرم افزار های ویرایش ویدیوی (فیلم) یوتیوب برای مبتدیان است. حتی نسخه رایگان شامل همه چیز هایی است که برای ایجاد ویدیو های حرفه ای در فرمت های HD و SD نیاز دارید. این نرم افزار یک رابط کاربری ساده، شهودی و آسان برای استفاده دارد و شامل مجموعه ای از آموزش های ویدیویی است که به مبتدیان کمک می کند تا از همان ابتدا فیلم های شگفت انگیز و جذاب بسازند. می توان از قابلیت های کلیدی و مهم این نرم افزار به موارد زیر اشاره کرد.

  • از طیف گسترده ای از فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند.
  • بهینه سازی سرعت
  • عملکردهای تریم با کیفیت بالا
  • ویرایش چند دوربینی
  • به اشتراک گذاری پروژه تیمی در زمان واقعی با کنترل کامل بر دسترسی ویرایش برای هر کاربر
  • به اشتراک گذاری آسان فیلم ها در YouTube، Vimeo، Facebook و Instagram

_ نرم افزارادیت  پریمیر Adobe Premiere (بهترین اما سخت ترین)

Adobe Premiere Pro انتخاب و گزینه ای برای اکثر حرفه ای های ویدیو (فیلم) است اما همچنین دارای یک رابط کاربر پسند است که آن را انتخابی فوق العاده برای مبتدیان می کند. می ‌توانید ویدیو ها را برای درجه رنگ ویرایش کنید، صدای ویدیو را تنظیم کنید و گرافیک و جلوه‌های ویژه را از سایر برنامه‌های Adobe وارد کنید. قابلیت های کلیدی از نرم افزار عبارت است از:  قابلیت وارد کردن فیلم از هر فرمت فایل

  • برش با دقت تصاویر
  • اضافه کردن افکت های انیمیشن و ویدئو
  • مدیریت ویرایش صوتی و جلوه های صوتی
  • تنظیم رنگ ها و تعادل رنگ سفید

_ نرم افزار ادیت  Movie Maker 10 (سبک و همه کاره)

Movie Maker 10 یک نرم افزار خوب برای ادیت ویدیو (فیلم) برای مبتدیان یا افرادی است که به یک ابزار ساده برای ویرایش سریع ویدیو های کوتاه نیاز دارند. عملکرد های اساسی مانند پیوستن به ویدیو، افزودن موسیقی پس‌زمینه، و شرح متن و همچنین ویژگی ‌های پیشرفته‌ تر مانند فیلتر تصویر، جلوه‌های انتقال، جلوه‌های پان شیب زوم (pan-tilt-zoom) را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • ساختن فیلم از ویدیو کلیپ ها و عکس ها
  • برش، چرخش، پیوستن به کلیپ های ویدیویی
  • موسیقی پس زمینه را اضافه و ویرایش کردن
  • پشتیبانی از اکثر فرمت های رسانه ای محبوب
  • زیرنویس‌های متنی، شکلک، PIP ثابت، کلیپ‌های صوتی روی کلیپ‌های ویدیویی

_ نرم افزار ادیت Lumen5 (بهترین ابزار آنلاین ویرایش فیلم)

Lumen5 یک گزینه و انتخاب خوب برای مبتدیانی است که به دنبال یک نرم افزار ویرایش و ادیت ویدیو (فیلم) با کاربری آسان هستند. با استفاده از هوش مصنوعی، Lumen5 حتی می تواند متون را به ویدیو تبدیل کند. شما به سادگی و آسانی متن خود را در Lumen5 کپی و پیست می کنید و به نرم افزار اجازه می دهید ویدیوی شما را بسازد! Lumen5 شامل ویژگی های نام تجاری مانند واترمارک و آرم، صدا رایگان و انتخاب اندازه فونت است. ویژگی های دیگر این نرم افزار در پایین ذکر شده است.

  • هوش مصنوعی برای ساخت سریع و آسان فیلم
  • کتابخانه قابل جستجو با میلیون ها فایل رسانه ای رایگان
  • قابلیت سفارشی کردن ویدیوهای خود را تا با ظاهر و احساس برند شما مطابقت داشته باشد.
  • بهینه کردن بهبود عملکرد و نرخ تبدیل

_ نرم افزار بلندر Blender (برای کارهای انیمیشنی و ساخت فیلم از صفر)

Blender یک مجموعه انیمیشن سه بعدی رایگان و منبع باز است که شامل یک ویرایشگر ویدیو پر کاربرد است که نیاز های بسیاری از کاربران را برآورده می کند. علاوه بر ویژگی ‌هایی که به مدل‌سازی و رندر کردن انیمیشن‌ های سه بعدی کمک می‌کند، Blender همچنین ویژگی ‌هایی مانند پوشش ویدیو، برش و اتصال، درجه‌بندی رنگ را به کابران ارائه می دهد.

  • پیش نمایش زنده، شکل موج luma، وکتور کروما، و نمایش هیستوگرام
  • میکس صدا، همگام سازی، تمیز کردن، و تجسم شکل موج
  • حداکثر 32 اسلات برای افزودن ویدئو، تصاویر، صدا، صحنه، ماسک و افکت
  • کنترل سرعت، لایه‌های تنظیم، انتقال، فریم‌های کلیدی، فیلترها و موارد دیگر

_ نرم افزارادیت  Shotcut

Shotcut یکی دیگر از نرم افزار های ادیت ویدیو (فیلم) منبع باز برای مبتدیان به شمار می رود که شامل تعداد زیادی آموزش برای کمک به شما برای شروع است. Shotcut از طیف وسیعی از فرمت ‌ها با انتخاب های ویرایش صوتی گسترده، هزاران جلوه ‌های ویدیویی، مجموعه وسیعی از قابلیت های ویرایش ویدیو و موارد دیگر پشتیبانی می‌ کند. از دیگر ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی از جدیدترین فرمت های صوتی و تصویری
  • ویرایش خط زمانی بومی (بدون نیاز به وارد کردن)
  • جدول زمانی چند فرمتی، پس می ‌توانید رزولوشن‌ها و نرخ فریم را در یک پروژه ترکیب و مطابقت دهید.
  • فیلترهای صوتی پیشرفته

_ نرم افزارادیت  iMovie (برای کاربران سیستم عامل مک)

اگر یک کاربر مک هستید، احتمالا نام iMovie را شنیده اید. این برنامه یک رابط کاربری ساده و با کشیدن و رها کردن و همچنین ابزار های ویرایش ویدیویی (فیلم) قدرتمندی را ارائه می دهد که اضافه کردن عناوین، موسیقی و افکت ها را آسان و راحت تر می کند. iMovie به شما اجازه می دهد از بین ده‌ ها سبک، عنوان‌ ها و عنوان ‌های انیمیشن را به فیلم خود اضافه کنید، همچنین مجموعه ‌ای از جلوه ‌های ویژه، فیلتر ها و صدا ها را انتخاب کنید. می توان از دیگر قابلیت های این نرم افزار به موارد و عوامل زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی از رزولوشن 4K
  • عملکرد ذخیره سازی ابری
  • ده ها انیمیشن عنوان با کیفیت استودیویی
  • فیلترهای ویدیویی شیک و معاصر
  • موسیقی داخلی، جلوه های صوتی و ضبط صدا
  • کنترل های سرعت

در نتیجه

ما در این بلاگ سعی کردیم به طور کلی نرم افزار های ادیت و ویرایش ویدیو (فیلم) را مورد بررسی قرار دهیم و علاوه بر آن ها نکات کوچک و بزرگی را برای شما نوشتیم که قطعا در تهیه و انجام پروژه های خود باید به آن ها توجه بسیاری کنید. به طور کلی امیدواریم این بلاگ نیز همچون بلاگ های قبلی مورد پسند کاربران واقع شده باشد.

موفق و پر سود باشید